Høstferie - Reisverslag uit Hylkje, Noorwegen van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu Høstferie - Reisverslag uit Hylkje, Noorwegen van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu

Høstferie

Door: Zippora

Blijf op de hoogte en volg Zippora

08 Oktober 2007 | Noorwegen, Hylkje

Hallo allemaal!

School is weer begonnen na een heerlijk weekje høstferie. Ik heb een heleboel foto's gemaakt en ik dacht, laat ik vertellen hoe de vakantie was.

De vakantie begon op vrijdag om 1 uur. Toen vertrok de bus met de meerderheid van de leerlingen. Die werden naar Bergen gebracht.
Toen was ik alleen. De school was dicht en alle leerlingen en leraren waren weg.
Klinkt sneu niet waar. Maar dat was het niet hoor. Het was heel goed om een tijdje alleen te zijn. Even wat Ziptijd. Ik ben hier namelijk eigenlijk nooit écht alleen. Er zijn altijd leerlingen om je heen.
Ik had een hele bak vol met eten gekregen van de chefkok. In mijn internat hebben we een klein keukentje met 2 kookplaten, dus ik kon lekker m'n gang gaan.
Ik heb een lange wandeling gemaakt (voor de mensen met Google earth, ik ben (met vrij grote omweg) naar de Nordhordlands brua gelopen) Daar overheen gelopen en daar was gezeten in een heel schattig haventje. En met de bus terug gegaan.
Ik heb nog nooit zoveel gelezen in een week. Ik lees een Engels boek Eragon (zeer aan te raden als je van fantasie houdt) Ik heb lekker zitten breien met Tiger en heel hard gezongen. Er was toch niemand thuis :)
In die dagen heb ik zo ongeveer de halve familie aan de telefoon gehad! Dat was echt super!

Op maandag werd ik toch een beetje eenzaam. Maar ik zou op donderdag pas naar Elisabeth gaan om daar te logeren.
Heel veel meiden vonden het sneu voor me dat ik alleen was en hadden gezegd dat ik altijd kon bellen dus dat heb ik toen gedaan.

De volgende dag ben ik naar Sivan gegaan, zij woont in het centrum van Bergen. Daar heb ik veel van haar vrienden ontmoet en veel lol gehad.
Sivan is heel goed in fotograferen. Ze heeft een onwijs mooie camera en we hebben een fotoshoot gedaan. Ze heeft zo'n 240 portretten van me gemaakt :p De mooist gaat ze bewerken, want de kleuren zijn overal hetzelfde. Ik heb er al een aantal gezien, een is net altof het zo uit een film geknipt is. Daar zullen jullie nog wel meer van zien als ik de foto's heb.

Op donderdag ben ik naar Elisabeth gegaan. Zij was ik Bergen voor een lezing van twee van Noorwegens beroemde schrijvers. Ze gaat zelf schrijver worden. Ze is bezig met een roman en heeft een andere al af. Ze is groot fan van een van de twee.
Ik was daar ook, bij die schrijvers lezing. De schrijvers waren Unni Lindell og Tom Egeland. Misschien dat iemand ze kent, ik denk aan een Bette Westera.

Bij Elisabeth thuis was het alof ik er al jaren kom. Heel gek. Het was super gezellig! We hebben onwijs veel films gekeken en lekker lui gedaan. Ze heeft me Os laten zien (sommige zeggen Oz, maar ik heb geen Wizard gezien, helaas. But when I meet the wizard, once I....=D)

Nou en zondag gingen we weer terug naar school. We waren allebei best blij weer op school te zijn. Niet dat we het niet leuk hadden samen, want we hebben het heeeel gezellig gehad, maar we misten alle mensen op school en het bezig zijn enzo.

Op de foto's zie je meer van mijn wandeling, Sivan en ik in de grote stad en Elisabeth en ik bezig met foto's en en schilderen in de tuin.

Tot snel maar weer! En blijf reageren, ik merk een zekere luiheid in mijn reacties ;)

Klem fra Zippora

  • 08 Oktober 2007 - 14:45

    Hadewich!:

    Hooi,
    Nou ik zal mijn schrijversluiheis eens ff testen hoor.. ;)
    Ik heb inderdaad nu een heeel leuk liedje in mijn hofd. Want ik heb the wizzard wel een gezien hoor ^^ (A) en ik geloof dat daar een bepaald persoontje bij was!
    Ik zie trouwens helemaal geen foto's, kan dat aan mij liggen?? (nja dat kan natuurlijk altijd hea;))
    Wanneer kan je eigenlijk weer nieuwe bijvakken kiezen? Anders moet je zo snel aan de slag met de knuffels en kan je niet eerst goed oefenen. Want ik wil natuurlijk wel een perfecte knuffel ;) Maar als ie een betje scheef is past ie ook wel bij mij hoor. Ik ben op school ook een knuffel aan t maken (een monsterlijk leuke knuffel moet t worden :P)
    Wanneer er nieuwe foto's zijn zal ik wel weer reageren, want hier kan ik natuurlijk niets mee hea.. ;)

    Kusje!!! (K)

  • 08 Oktober 2007 - 15:39

    Hadewich:

    Elske Zip,
    jeg lik aldeles bilde hvem deg ha plass på aldeles site!
    Deres hår er god (van godelijk neem ik aan ;)) jeg tenke!
    Jeg ha arbeidet hard på aldeles annonse.
    være deg trass på?

    Stor klem! (klinkt niet echt vriendschappelijk hea;))

    Wiegje!!!

  • 08 Oktober 2007 - 16:12

    Hadewich:

    Elske Zip!
    her er andre forsøke hos norsk!
    Der være ne folk her nå, jeg ha nå rom gjøre hvorfor jeg blikk.
    Jeg tenke alle være trass!
    Forsøke gjøre aldeles den også

    Jeg håp snakke deg faste!

    STOR KLEM ;)

    Wichje!

    P.S. jeg lik norsk!

  • 09 Oktober 2007 - 11:00

    O & O Te Bhv.:

    Lieve Zip, van je vader hebben we allerlei gehoord over je belevenissen tijdens de vakantieweek. We waren eerst een beetje bezorgd omdat je daar helemaal alleen in het internaat zat, maar gelukkig, je weet je prima te redden, is gebleken. Van de foto's gaan ik samen met opa rustig genieten. Nu wil ik even gauw reageren op je laatste berichtje. Het doet ons goed, dat je zoveel beleeft, samen met de anderen. Maar, dat je ook wel eens alleen wilt zijn, kan ik me heel goed indenken. Dat had Naomi al, toen ze pas 5 jaar was. Het is trouwens heel normaal, dat je ook wel eens tot jezelf wilt komen. Nou, meisje, tot de volgende keer maar weer! Veel groetjes van oma en opa in Bhv.

  • 09 Oktober 2007 - 11:14

    Zipp:

    Hahaha, Hadewich, ik geloof dat je beter nog eventjes kunt gaan oefenen voordat je deze kant op komt.
    Het is wat moeilijk te begrijpen, laat ik het zo zeggen. :p
    Zelfs een echte Noor vond het wat lastig. Maar goed, blijf oefenen!!!

    En ik ben trots op je hoor!!!

    Kusje

  • 09 Oktober 2007 - 12:00

    Bette:

    Dus het klopt wel dat ik dat Noors van Hadewich niet helemaal snap?
    Die foto's zijn veelbelovend, nu de andere 250 nog!
    Morgen voorleessessie in de Algemene Boekhandels Emiclaer en Leusderweg. Ik zal eens kijken of er boeken van Egeland en Lindell te vinden zijn (volgens mij heb ik van Lindell al eens iets gelezen, detective-achtig, klopt dat?).
    De kinderboekenweek is tot nu toe leuk. Thema 'geheimen', dus meer vertel ik niet...
    Mams

  • 09 Oktober 2007 - 12:12

    Pa:

    Lieve Zipp,
    Wat zijn die foto's weer mooi! Ik vind, dat ik best mooi woon, maar als je de omgeving ziet bij jullie in Hylkje of bij Elisabeth thuis, dan loopt me het water al in de mond; zoveel ruimte en zoveel groen (of herfstkleuren inmiddels)!! Werkelijk geweldig. Als ze daar op Folkehøgskolen eens een cursus Nederlands of Fries aanbieden, dan weet ik daar wel een geschikte leraar bij die met alle plezier daar in de buurt komt wonen. (Sorry Joram, maar maak eens wat haast met een woning vinden!) Zeg maar, dat ik kennis kom maken ergens in het voorjaar. Maar even serieus: ik vind dat je daar erg mooi zit. Trouwens, als de tijgers bij jullie leren breien (en geen strepen maar vlekken hebben) dan zal het ook wel een omgeving met weinig gevaren zijn. Hij is vast vegetariër, want hij is zo mager. Was ik ook toen ik vegetariër was.
    Tot en met je wandeltocht over Nordhordlands brua had ik al gevolgd en ook al wat gelezen over het mooie gele huis van Elisabeth. Maar nu is het verhaal weer completer en van plaatjes voorzien. Fijn dat je een goede mix van de rust van alleen zijn en de gezelligheid van bij vriendinnen zijn hebt weten te realiseren.
    Ik kijk al vooruit naar de portretten die Sivan gemaakt heeft. De foto's die je er nu bij hebt gezet staan ook al in jouw map op mijn computer. Het zijn er nu al weer 55. Misschien kan je die foto's die er afgevallen zijn in het begin nog via de email sturen. Dan zet ik die er ook bij.

    Kyss og klem fra din far
    (of zeg je 'fra faren din'?)

  • 09 Oktober 2007 - 17:00

    Hadewichje!:

    Ach die echte noor moet dan beter gaan oefenen hoor.. ;)
    Maar nu heb ik betere site gevinden waar zelfs wat gramatika staat. Ik gaat t later als ik nieuwe moed heb gevonden opnieuw proberen (A)

    Stor Klem ;)

    Kuzzz

  • 09 Oktober 2007 - 18:29

    Joram:

    klein momentje zip...,

    Hadewich,

    denk tog echt dat je beter je best moet gaan doen. Denk idd aan je grammatica en je gebruikt nog te vaak het verkeerde geslacht van woorden.
    Ook de naamvallen kunnen beter.
    Wel knap vind ik dat onwelvoegelijke voornaamzetsel dat je in zin 3 gebruikt.

    Pa, gast...wees maar niet bang dak treuzel met het vinden van een huis!
    Niet dak het hier niet meer naar m'n zin heb, maar ik gun het jou zo hard.
    Al is het ook zo dak wou wachten met een huisje totdat zip terug is (scheelt mij weer schilderen) maar als jij ook die kant op gaat mis ik 2 klussers.
    en dat moek helemaal nie hebben.

    (zo, dat heb ik ff rechtgezet)

    Zip, wijfie.
    Ik merk aan alles wat je zegt dat je je draai helemaal gevonden hebt. Super goed zouk zo zeggen. Mooie foto's, ik had noorwegen een stuk troostelozer voorgesteld.
    Maar ja, zip komt ff een jaartje het zonnetje in huis spelen en de bloemetjes buiten zetten. dat fleurt wel op ja.
    en hier hebben we sindsdien geen zon meer gezien en het hele huis staat vol met bloemen.

    nou, dat was het dan weer, zou proberen om nog wat vaker te reageren maar ben erg druk.
    Slap excuus maar tis wel zo. en niet te vergeten, alsk wat schrijf, dan heb je wat ook.

    we bloggen.

    Kusss Broerrr

  • 09 Oktober 2007 - 22:26

    Pa:

    Nou, Hadewich, na de aanwijzingen van Joram moet het niet moeilijk meer zijn! Nu gaan de zinnen vloeibaar Noors zomaar uit je pen stromen.
    Zipp, er is dus een torg for klemdyr. (Dit is bokstavlig forspråket, indien nodig wil ik het wel oversette)
    En Joram, jouw Nederlands is dan wel heel bijzonder, maar dat van 'we bloggen' is mijn tekst! Dit alles gezegd zijnde ga ik slapen.

  • 10 Oktober 2007 - 08:22

    Zipp:

    Nou, Wichje, je hebt wel indruk gemaakt zeg! Ik zal alles even voor je vertalen, ze zijn trots op je!

    Pa, ik heb geen flauw idee waar je het over hebt met je Noors. Ik denk dat je het best een lesje kunt nemen bij Joram.

    Mijn les vandaag gaat niet door, net zoals de week voor de vakantie. Ik kan de leraar niet vinden. Heb ik braaf m'n huiswerk gedaan, is John Erik er niet.

    Ik hoop dat ik binnenkort weer een paar lessen kan krijgen, want het schiet al aardig op nu.
    Ik kan al veeeel meer verstaan en ik heb m'n huisgenoten gevraagd meer Noors tegen me te praten. Meestal antwoord ik nog in Engels, maar soms in Noors. Dat vinden ze allemaal zo schattig hier, als ik Noors praat :p 'aaah so søt' zeggen ze dan. of 'so flink du er!' Precies zoals Jasmijn zei in Zwitserland tijdens mijn eerste privé les.

    Verder ben ik een beetje ziek nu. verkouden, misselijk en vooral heel erg moe, maat dat komt wel weer goed.
    Ik heb gister met Hadewich en Pelle gekletst en gelachen via de webcam. Was heel komisch want ik kon mezelf terug horen nadat ik iets zei, maar de meiden om me heen vonden het allemaal heel grappig dat ze zichzelf ook konden horen en dat ze ons Nederlands niet snapten enzo. ;)

    Dat was m wel weer. Pa blijven oefenen, Ma stop met oefenen, je kent al veeeel meer woorden dan ik. En Hadewich, vi snakkes!

    Kus, Zipp

  • 10 Oktober 2007 - 09:52

    Naomi:

    Ciao sorella! Come stai? Le foto sono magnifico! Esercito l'italiano perché ha un esame domani.
    Zo en nu jullie weer! Ja mama oefent echt teveel met het Noors, daar wordt je bang van. Volgens mij gaat ze werk zoeken als vertaler, ze is al met opa Petson begonnen. Vergeefse moeite denk ik want die is al vertaald. Heeft mama trouwens onze prachtige foto van het kinderboekenbal al gestuurd? Ik zal m wel even mailen. ik had ook nog wat uit te leggen over ons laatste telefoongesprek geloof ik he..;)
    Leuke sjaar heb je gehaakt! Lekker warm ;) De luitje van m'n werk doen ook aan haken, maar die maken toch niet zulke mooie sjaals met bloempjes.
    Nu moet ik weer gauw verder studeren anders wordt het nix morgen!
    Ciao!!

  • 10 Oktober 2007 - 13:04

    Pa:

    Ha die Zipp,
    Je bent vandaag 7 weken in Hylkje en kijk eens hoever je al ben met het Noors!! Ik ben trots op je!
    Jammer natuurlijk, dat je mijn eigen Noors niet kan volgen. Het was toch zo fantastisch logisch: Torg is markt; klem - heb ik van jou geleerd - is knuffel en dyr zijn dieren. Er is torg for klemdyr = markt voor knuffeldieren, want ze zijn erg gewild zoals hierboven blijkt. Dat is natuurlijk veel te bokstavlig forspråket oftewel letterlijk vertaald. Weekookwel. Wazmarungrappie snappie. Maar logisch was het toch wel. Niet dan?
    Jammer, dat ik nog steeds geen geluid op mijn computer heb. Anders kon ik ook wat Noors gaan leren. Lijkt me reuze leuk en nog handig ook als ik naar je toe kom. Nu beperk ik me tot af en toe eens iets in het Noors lezen op een site, zoals over het weer. O ja, ik heb een 'Wat & Hoe Noors gekocht; altijd handig.
    Straks (niet in de Noorse betekenis)ga ik bij Willy en Dick eten. Een paar weken geleden heb ik het verjaarskado voor Willy (23 mei!) dat ik besteld had, binnengekregen. Dat ga ik maar eens brengen.
    Nu ga ik weer aan het werk. Aangezien ik zwaar verslaafd ben aan jouw weblog kost het veel moeite me ervan los te scheuren, maar wellicht kijk ik stiekem tussendoor af en toe nog even.
    We bloggen; ha det bra!

  • 10 Oktober 2007 - 17:34

    Zipp:

    Dat beetje ziekig van vanmorgen is nu echt ziek. Ik denk dat ik te koud gekleed was. Hoewel ik m'n fliestrui en sjaal aan had. Ik was helemaalkoud van binnen, dus ik ben in bed gaan liggen met m'n kruikbeest. Toen kwam Runa heel lief dekens brengen en nog een improfisatiekruik.

    Voel me alweer beetje beter, maar kan nog niet echt veel eten. (het is dus meer dan alleen heel koud) maarja, doe lekker rustig aan en dan gaat t vanzelf wel over... (hahaha ja het gaat vanzelf over, merk meteen dat ik weer bij dokter Snoek zit:p)

    Wat bedoel je met die markt?? Dat ik er geld mee moet gaan verdienen omdat iedereen er een wilt hebben? Of hebben jullie er in Leusden een ontdekt ofzo?

    Noomi, ben benieuwd naar je mailtje, ga maar eens kijken of hij er al is.

    Kusje!

  • 11 Oktober 2007 - 16:19

    Bette:

    Ach, ziek. Wat sneu nou. Als je weer beter bent, vraag dan eens aan je Norske venninnene wat een 'skrukkekjerring'is? Dat staat niet in mijn woordenboek. Ik denk 'kreukelig wijf' maar of dat ook klopt? Ze vertalen het in het nederlandse boek (ja ja ik doe overbodig werk, het boek is al vertaald) met 'veldmuis' Toch heel iets anders, of vergis ik me nu? Misschien is het gewoon een fantasiewoord. Het komt uit Pettson en Findus, dus dan kan het van alles betekenen...
    Beterschap!
    Mor

  • 12 Oktober 2007 - 11:32

    Zipps:

    JA, het betekent kreukelig oud wijf. Het is meer een uitdrukking dan echt een woord. Maar jemig, je bent echt goed hoor!!! Dat was niet helemaal de bedoeling mam! Ík moet hier goed worden in Noors. ;) Even dat je dat weer weet.

    Ik ben wel weer beter alleen nog verkouden en niet zoveel stem, maarja, dat geeft weer een lollig effect aan mijn zangkunsten :p

    Onze kindervoorstelling is af. We zijn nu doorlopen aan het doen ik ik mag best veel leuke dingen doen. Liedjes zingen met 1 of 2 anderen en stommelen op de conga. En bij een nummer ben ik het achter-de-schermen-koor omdat ik niet op tijd alle teksten allemaal kon leren. Maar dat vind ik prima!

    Hadewich komt me over 2 weken opzoeken :):) Zoooo leuk!! Ik ga haar Bergen laten zien en de school en en en.... de voorstelling natuurlijk, want in die week spelen we de voorstelling 2 keer per dag. En Hadeiwch wil vast wel foto's maken van de voorstelling zodat jullie er een idee van krijgen. We hebben een heel gaaf decor gebouwd, geverft en gevijlt, dus het komt er vast leuk uit te zien.

    Tot schrijfs!!!
    Zipzap

  • 13 Oktober 2007 - 20:10

    Suus:

    Hey!!!!!!!!!!!!
    leuk verhaal over je vakantie! Fijn dat het goed met je gaat en dat je alleen duft te zijn en ook het samen-zijn regelt als je hez´t nodig hebt, Klasse!!!
    Ik ben nu midden in de verhuizing.
    Met de kerst zijn wij bijna buurvrouwen en omdat het dan heel gezellig moet zij hou ik het kort en ga snel slapen want morgen moet er nog meer worden ingepakt.
    veels liefs en ik denk aan jou!
    kus Sus

  • 14 Oktober 2007 - 18:29

    Hadewich!:

    Hoooi!
    Leuk dat jullie allemaal enthousiast zijn en jullie kunnen vermaken met mijn taalkunsten hier..! ;)
    Als ik beter jeb geoefend zal ik jullie weer met een stukje verblijden.. :P

    P.S. Leuk dat uk je gisteren ff zag bij Jeanne en Edgar! K zie jullie allemaal niet zo vaak meer..

  • 14 Oktober 2007 - 18:44

    Hadewich!:

    die laatste zin ging over dat ik Bette had gezien.
    (was de planning dat het ook in die zin stond maar k denk dat k t toch ben vergeten te typen ;)

    Doei!!

  • 15 Oktober 2007 - 12:28

    Dhr J.W. Tieman:

    Yo yo

    Klinkt nog steeds helemaal goed, steeds beter zelfs.
    Je vertelde aan de telefoon dat je ons een brief had gestuurd maar we hebben nog steeds nix ontvangen. ik doe al 2 weken nix anders als de hele dag in de gang, op de grond, bij de brievenbus, zitten wachten en wachten en wachten.
    brief is natuurlijk altijd leuker en persoonlijker dan de blog, dus ben erg benieuwd.
    Wat leuk dat Hadewich langs komt joh.

    ik ga weer aant werk,
    Blog You

  • 15 Oktober 2007 - 13:38

    Bette:

    Ja, leuk om Hadewich weer eens te zien!
    Hier alles rustig. Mag geen Noors meer oefenen van jou, dus nu oefent Noors mij (hoe dat werkt leg ik later nog wel eens uit). Ik lees nu een boek van Karin Fossum. Niet in het Noors hoor, gewoon in het Nederlands. Maar het is wel van oorsprong Noors. Zeg maar tegen Elisabeth dat ik een fan van haar ben (van Karin Fossum dus). Ik heb al heel wat van haar gelezen.
    Net een mailtje naar Tim gestuurd: we gaan eind juli één weekje kinderprogramma doen. Ik heb als titel voorgesteld: Clarezia: de musical. We zullen zien wat ze er van maken. Nou, tot de volgende keer maar weer.

  • 15 Oktober 2007 - 19:25

    Esther:

    heey meisje!
    al dat geklets van jullie int noors.. snap er echt helemaal niets van!
    maar volgens mij heb je het toch allemaal wel heel goed onder de knie!
    ik heb een auto gekocht.. een blauw groene.
    die sjaal die je gemaakt heb is echt super gaaf!! je zei over de telefoon al dat ik um waarschijnlijk wel heel leuk zou vinden!!
    ik ben ook wel benieuwd naar die fotos.
    succes maar weer en ik wacht op je brief!

    xxxjes

  • 16 Oktober 2007 - 11:18

    Zipp:

    Lieve broer en 'zus'

    Sorry dat ik jullie heb laten wachten, ik had alles uit die brief al aan de telefoon gezegd, dus heb m nog niet opgestuurd, maar ik zal vandaag nog een nieuwe maken en dan stuur ik ze samen op.

    Het kan eventjes duren voor ik m kan posten, dus verhuis je bed maar naar de gang. Want de winkel hier is dicht, en de brievenbus is in de winkel.
    Ik moet dus wachten tot iemadn naar het winkelcentrum gaat, zodat die m mee kan nemen. Hebt gedult, jullie brief zal komen!

    (en Esther, hou je scharen gereed als ik thuis kom, mijn haar is alweer veel te lang, maar de kappers hier zijn meer dan 100 euro!:o)

    Daah lieve mensen!
    kyss fra Zipp

  • 16 Oktober 2007 - 17:47

    Bette:

    Even een vraagje: de hagelslag is in de rocks. Zal ik...?

  • 16 Oktober 2007 - 20:52

    Pa:

    Hagelslag on the rocks?

  • 16 Oktober 2007 - 21:02

    Zopje:

    Hai Zipje!
    Was ik gister aan het zappen, wat kom ik tegen! Hollands next top model is weer begonnen. Nu met Daphne Dekkers (muts), vanaf volgende week gaan ze in een huis enzo. Spannend weer! Helaas kan je dat niet terugzien op uitzending gemist. Heb je al lama's gekeken? Het stukje 'doventolk met guus meeuwis' is echt een giller. Die moet je maar even op youtube zoeken. En doe dat maar als het niet te druk is in de bieb...
    ciao

  • 16 Oktober 2007 - 21:09

    Nao:

    Btw, als de kapper f#@$@ing 100 euro kost, hoe lopen ze er daar dan bij! Slaan ze niet met z'n allen aan het doe-het-zelven?
    Ik zie hier handel voor Esther: als je er nou heenvliegt kan je daar de hele school voor 30 euro pp knippen. Koopje voor hun en jij hebt je ticket er zo uit haha!

  • 17 Oktober 2007 - 14:58

    Zip:

    Jaaaah hagelslag!!! On the rocks issie het beste!
    Ik heb net nog een aantal knackebrød med sjokoladehagl gegeketen! HHm, had erg honger want we aten lamsvlees hier. Dus heb alleen een aardappel gegeten, de groende en het vlees laten samen in een suas, BLEGH, das en beetje jammer hier, ze vinden lamsvlees heerlijk.

    Naomi, de mensen hier hebben allemaal vet veel geld dus zij gaan gewoon af en toe en nemen niet te moeilijke kapsels, zodat ze na een lange poos pas weer hoeven. Geniaal idee, dat kapsel van mij, dat moet iets te vaak bijgewerkt worden. Het is alweer behoorlijk lang.

    Voor iedereen, ik heb een filmpje gemaakt!!!! KIJKEN
    Staat onder de foto's

    Groetjes!!
    Zipp

  • 19 Oktober 2007 - 13:25

    Joram:

    Die auto van Es is trouwens een Fiat Punto 60 van 1995.
    Dan heb je een idee wat voor iets het is.
    Blauw/groen heb je nie zo veel aan heh, haha

  • 19 Oktober 2007 - 14:00

    Nooooom:

    Hoi Zippel! Hier een berichtje vanaf je eigen computer! Is dat niet leuk?! Ik ga weer even je muziekvoorraad plunderen!

    Over drie weken zijn wij alweer jarig he! Lang zullen wij leven! Je moet maar even wat (kleine) dingen bedenken die je wil hebben of nodig hebt. Wel zo dat het in een doossie past. Of we geven wat aan Hadewich mee (slim idee Naomi), maar dan moet je wel snel zijn. Ze komt toch volgende week?
    koesjezoesje

  • 19 Oktober 2007 - 17:27

    Zipp:

    hadewich komt overmorgen al, dus dat is wel heeel snel! :)

    Ik zal er eens over nadenken, maar ik blijf denk ik bij het plan de hele familie te verzamelen (van beide kanten) voor 1 ding, namelijk een laptop. Ik heb alleen geeeen idee hoeduur zoiets is en of dat dus een redelijk cadeau is (maarja, ik wordt natuurlijk wél 18... ;))

    Ik zal eens eventjes gaan nadenken. Ik heb trouwens al een supergaaf cadeau voor jou, zusjelief!
    Joram, jij moet me maar even laten weten wat je wilt, want jij bent natuurlijk ook weer van de 'party' dit jaar.

    Daaaaahg!
    Zipzip

  • 19 Oktober 2007 - 20:54

    Stieff:

    Ja,
    Dat filmpje is natuurlijk veel te donker.
    Maar je klinkt wel vrolijk verkouden. Kun je niet een filmpje overdag maken?

    hundreogtjue kysser

  • 20 Oktober 2007 - 13:03

    Zipp:

    komt voor elkaar meneer! :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zippora

Lekker genieten van een nieuwe reis met nieuwe avonturen, nieuwe mensen, nieuwe lessen en nieuwe liedjes en nieuwe inzichten!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 32996

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 24 Januari 2012

Toronto

20 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: