Kamperen in oktober en pizza - Reisverslag uit Hylkje, Noorwegen van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu Kamperen in oktober en pizza - Reisverslag uit Hylkje, Noorwegen van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu

Kamperen in oktober en pizza

Door: Zippora

Blijf op de hoogte en volg Zippora

20 Oktober 2007 | Noorwegen, Hylkje

Haaj allemaal!
Jullie zullen ons vast voor gek verklaren, maar afgelopen nacht hebben we gekampeert hier. Gewoon naast de school. Gekleed in wol, anders was het veel te koud.
we hadden een tent van friluftsliv, gigantisch, hadden we met minstens 15 man in gepast. En, zodat we niet zouden vastvriezen, een kacheltje met een pijp voor de rook. We hebben heerlijk appeltjes gegrilt, met rozijntjes en vanille saus.
Tiger was er ook, hij heeft, zoals je op de foto ziet, marsmellows gemaakt.
(Hij heeft trouwens ook een sjaal gehaakt;))
Met een laptop hebben we in de tent een film kunnen kijken en daarna heerlijk geslapen. (alleen een beetje stijfjes de volgende morgen.

Vandaag was de premiere van de kindervoorstelling van de muziek en theaterklas. Het was hartstikke leuk! De kinderen vinden het heel erg leuk. Ze roepen mee en lachen en sommige proberen zelfs een beetje mee te zingen.
Foto's van de voorstelling zelf volgen, ik heb hier wat achter de schermen foto's.
Een van de leraren was bij de premiere, hij schrijft voor de regionale krant en heeft een hoop foto's gemaakt, die krijg ik later nog. Dus jullie ook!
Maaaaar, nu komt het, ik heb PIZZA gegeten!! :o Goed hea!!! En ik vond het lekker!
(Naomi, nu hoef ik geen mini's meer, ik kan nu aan de pizza voor gevorderden)
Het zal nooit m'n lievelingseten worden, maar ik ben trots op mezelf!

Over een weekje zet ik er weer een nieuw bericht op, met de avondturen van Hadewich en Zippora in het hoge noorden.
Tot dan!!!

Toedels!
Zipp

  • 20 Oktober 2007 - 13:51

    Zipp:

    Even over de filmpjes, vooral Pelle vindt t vast heel tof!
    Ik heb de intro's van wat nummers uitgevonden en had beloofd het te laten zien. Hier zijn ze dan.

    De 2e, Pelle, is veeel te moeilijk zo snel als jij en Jamie het spelen, ;) dus die moet je maar versnelt afspelen ofzo. :p

    Ik heb hier trouwens een liedje geschreven, en ik ga er binnenkort een melodie op maken, met hulp van m'n muziek leraar. Ik hoop dat het wat wordt.
    Als ik dan thuis ben met kerst kunnen Pelle en ik er een echt nummer van maken, met een piano partij erbij. Ik maak alleen de melodie. ;)

  • 20 Oktober 2007 - 14:42

    Far:

    Hallo Zipp,
    Welkom onder de pizzaeters! Wat jij toch allemaal leert op de folkehøgskole!!
    Kamperen als het vriespunt bereikt is? Rare jongens die Noormannen (en-vrouwen)!! Maar ach, je hebt het overleefd dus het zal wel verantwoord geweest zijn. En het ziet er heel gezellig uit. Was het erg bibberen?
    Je filmpjes heb ik bekeken, maar dat hielp niet zoveel. Ik heb nog steeds geen geluid op de computer, dus dat beluister ik morgen wel bij Joram, of bij Opa en Oma in Bilthoven, als ik daar heen ga.
    Hilse

  • 20 Oktober 2007 - 15:41

    Hadewich!:

    hooooi!
    ik heb zooooo'n zin in morgen!!! :D:D:D
    oke, dat moest ff;)
    maar ik kan t tweede filmpje helemaal niet zien.. :s
    hmm, ik bekijk t wel life goed?? :p

    (K)wichje

  • 21 Oktober 2007 - 13:49

    O &O Te O:

    Goh, wat leuk, dat je ineens pizza's zo heeeeeerlijk vindt!
    Gaan we als je met de Kerst even langs komt een Pizzaparty houwen.

    Hadden we jou al verteld hoe het ons is gegaan aan boord van het M.S, DIANA?
    Onze hut was een soort gigaschoenendoos en kon net twee bedden bevatten.
    Geen stoel, geen tafel, geen bureautje. de WC werd leeggezogen door een soort vacuümpomp, die zo'n lawaai maakte dat de stuurman ervan wakker schrok.
    Trouwens, wij lagen altijd wakker, want onze hut stond bovenop de machinekamer.
    Doordat al dat wakker liggen werd de vaarvakantie wel een hééééle lange.
    Volgende keer nemen we een tent mee voor op het bovendek.
    Veel mooie oude steden gezien en op veel terrasjes gezeten.
    Gedobberd op de Schelde, wildwatervaren, maar met weinig wind.

    Oma gaat er weer een leuk vakantiealbum van maken.

    Marshmellow??? BBRRLL!
    Nee, dan Belgische bonbons van Leonidas.
    Die passen beter bij ons.

    Volgende maand komen de reisgidsen voor 2008 alweer uit.
    Gaan we een nieuwere boot uitzoeken, zonder machinekamer.

    Doei !

    O & O te O


  • 21 Oktober 2007 - 15:58

    O & O Te Bhv:

    Lieve pizza-eter, je bent dus nog net voor je 18e verjaardag een grote meid geworden! We hebben genoten van je verhalen en de foto s. Het is hier nu 12 graden en dat vinden we al veel te koud;Noorwegen is een prachtig land maar die temperaturen, die we op de weerkaart zien bij jullie , nee, niets voor ons. En dan nog in een tent ook! Enfin, als je maar leut he. We blijven benieuwd naar je belevenissen! Nu gaan we maar s eten klaarmaken. Hartelijke groet van O & O in Bhv.

  • 22 Oktober 2007 - 07:00

    Bette:

    Zeg O en O te O: in een boot zonder machinekamer duurt de vakantie nog veeeeeel langer hoor.

  • 22 Oktober 2007 - 12:24

    Joram:

    Scherp mam...

  • 22 Oktober 2007 - 13:02

    Joram:

    Kamperen, toe maar.
    Wel genoeg drank mee om warm te blijven neem ik aan.
    Appels grillen? is dat lekker?

    Volgens mij begin je met de dag meer plezier te krijgen, dat doet mij natuurlijk deugd.
    Hier ist zomers weer (als je binnen zit en naar buiten kijkt) als je buiten bent ist koud, maar waarschijnlijk lang niet zo koud als bij jullie.

    Dus je hebt pizza gegeten? heb je het ook binnengehouden? of heb je de pizza weer vloeibaar tegen het tentzeil geflatst?
    Dan had je met die temperaturen vast moeten krabben de volgende ochtend.

    Wij hebben nog geen huisje, waren laatst 6e bij De Start in Leusden. dus het komt wel in de buurt. spannend heh.

    Veel plezier komende week met Hadewich.
    ga zo door, ben trots op je.

    Kusss Broer

  • 22 Oktober 2007 - 13:30

    Dieder:

    Ik zie die vingers soepel bewegen over de pianotoetsen, maar wat zou je nou toch spelen? Ik heb geen boxjes op mijn werk, dus wat je speelt weet ik niet, maar het ziet er wel mooi uit.
    Als ik het goed heb hebben jullie wel erg veel lol daar zo in die tent. Al leuke dingen gedaan met Wiechje?

  • 22 Oktober 2007 - 14:02

    Hadewich En Zipp:

    Heeej allemaal!!

    Het is hier koud (zegt Hadewich:p)
    Maar wel heel gezellig.
    Het begon allemaal wél heel spannend....

    Zip zat namelijk in Bergen op de afgesproken te wachten tot de bus kwam, en die kwam ook wel een aantal keer langs, alleen kwam Hadewich er steeds niet uit.
    Toen kreeg zip een smsje dat iemand tegen hadewich had gezegd dat ze bij de vismarkt waren, dus hadewich was uitgestapt. Maar ze waren nog LANG niet bij de vismarkt. Dus hadewich stond ergens in de middle of now where helemaal alleen.
    Ik wilde haar terug sms'en maar mijn baterij was op dus de telefoon viel uit.

    Hadewich was aan het panieken en wist niet waar ze heen moest, en zip stond nog steeds bij de vismarkt en kon hadewich niet bereiken. Zip heeft ongeveer iedereen gevraagd om mobieltjes te lenen maar bellen lukte niet.
    Toen is Zip naar de dichtsbijzijnde winkel gelopen en heeft om hulp gevraagd maar ook daar konden ze niet veel meer doen dan me een beker thee geven om op te warmen en proberen te bellen.

    Ondertussen liep hadewich ergens alleen te zijn, op zoek naar de vismarkt. Een paar haltes verder nis ze toen weer op de bus gestapt. Zonder te weten waar ze uit moest stappen ging ze met de bus mee. Maar toen was de bus bij de eindbestemming (wat heel dicht bij school bleek te zijn:p) Gelukkig zag de buschauffeur haar paniek en mocht ze blijven zitten.

    In de tussentijd rende Zip naar het enige adres waar ze mensen kende, Sivans huis, waar ze had gelogeerd, en kon ze voor een paar minuten haar mobiel opladen (en proberen te bellen) en kon ze eindelijk Hadewich sms'en.
    Gelukkig kreeg ze snel bericht terug en ontmoetten we elkaar uiteindelijk 3 uur later op de afgesproken plek.

    Gelukkig maar!! Maar ik, Zip, ben nog nooit zo ongerust geweest en ik, Hadewich nog nooit zo boos (op die vent die mij de bus uitstuurde)

    Nu hebben we het gewoon gezellig hier en zijn we bijgekomen van de schrik.
    We slapen gezellig samen in Zips internat en hebben extra veel vrije tijd samen omdat niet alle voorstellingen doorgaan.

    We zullen snel wat foto's en avonturen laten zien!
    Groetjes!!!! Ons

  • 22 Oktober 2007 - 22:16

    Nnna:

    Hay Zwip!
    De voorstelling ziet er leuk uit! Die broek staat je ook zo goed ;) De kindertjes zien er iig uit alsof ze het heeel erg naar hun zin hebben. En dat is natuurlijk helemaal de bedoeling!

    Ik ben benieuwd wat je voor mooi cadeau voor me hebt...is je cursus teddyberen breien al begonnen ;) ? Ik heb laatst ook (opnieuw) leren breien. Op m'n werk. Francis en Joke gingen het me leren en ik mocht oefenen op Francis d'r breiwerk (een sjaal, lekker makkelijk). Maar ik bleek wat steken te hebben laten vallen en die moest Joke weer even rechtzetten. Dus de volgende dag mocht ik niet meer verder oefenen :(

    Verder is hier vandaag de Elleboogkerk afgebrand. Daar zit (zat eigenlijk) het Armandomuseum in, één straat van mijn huisje af. Mooie oude kerk inclusief kunstcollectie in vlammen opgegaan, zonde he. En in het huis ernaast zat een sociale werkplaats van de Amerpoort, ook verbrand. Dus Francis kan morgen niet breien op haar werk.
    Het begon om 13:30 en ze zijn nu nog aan het blussen. Ik kan de brandweer zien vanuit de badkamer. Wat een drama he!

    En ik heb vandaag op Rutger en Emiel gepast. Wat een schatjes zijn het toch! Ze noemden me de hele tijd Hadewich of Zip, haha!

    Nou dit is me wel een lang bericht...leuk he! Veel plezier met Hadewichje! Het zal wel koud zijn, maar Wich houdt toch van blauw(e lippen)!

    Ciaociao! kusjes!

  • 23 Oktober 2007 - 10:28

    Joram:

    Hey wijfie(s)

    Wat een drama om mee te beginnen zeg. kan me voorstellen dat jullie in de stress zaten. ook nog eens nix te roken bij je natuurlijk...Owh nee, dat doen jullie niet. Moet je eens doen, is heerlijk op zulke momenten.

    Fijn dat jullie elkaar gevonden hebben en het nu zo gezellig is. Grappig om te zien, zo'n zusje op de voorpagina van een of ander onleesbaar verweggistaanse site.

    Ik heb gister voor het eerst weer gezaalvoetbalt, was echt lekker, totdat ik een misstap maakte.
    Enkelbandjes kapot, dus daar benk voorlopig wel even zoet mee.

    dat wast weer voor vandaag. veel plezier saampjes nog.

    Kusss Broer

  • 23 Oktober 2007 - 18:28

    Pa:

    Hallo Zip en Hadewicht,
    Gezellig bezig? Kan me niet veel anders voorstellen. Maar wat een succesverhaal is daaraan voorafgegaan! Die vent die jou verkeerd stuurde is een enorme knurft! Zet die maar eens een nacht in een tent zonder kacheltje (en zonder gestoofde appeltjes met vanillesaus en zonder marshmellows en zonder gezellige mensen om hem heen). Dat zal hem leren!!
    Ik ben in Megen; voor het eerst in maanden eindelijk weer eens. Bij Opa & Oma heb ik de pianomuziek afgeluisterd en in Megen weer. Het is bijzonder knap! Als je zo'n geluid uit een piano krijgt, dan kan je echt wat!!! Met andere woorden, het zijn allebei erg langzame computers en het komt heel vervormd eruit. Jammer, maar ik zal moeten wachten totdat ik ergens een computer vindt die het goed weergeeft. Ik ben dus nog steeds benieuwd naar wat en hoe je speelt, Zip. Heb je al nagedacht over de voors en tegens van een laptop en nagevraagd wat je zoal nodig hebt om een internetaansluiting te maken?
    Heel veel plezier met z'n 2en.
    Hilse fra din far / fra Bart

  • 25 Oktober 2007 - 14:00

    Zippora:

    Ik bespeur hier enige schrijvers luiheid, dames en heren....

    (niks persoonlijks hoor mama)

  • 26 Oktober 2007 - 09:14

    Joram:

    Noor is denk ik wat kilo's aangekomen.
    om dat ff te checken ga ik vanmiddag...Noor wegen.
    Whaha, wie is hier lui...

    denk dat ik vanavond bij Brat Pit, en dak morgen met Tom Cruise. maar waarschijlijk is z'n Caddi lek.
    daarom denk ik dat ik toch voor alicia Kies.
    Die vond namelijk dak op Justin Timber leek.

    vind je me nog lui???


  • 26 Oktober 2007 - 09:17

    Joram:

    Sorry zip. was ff hyper.

    veel plezier daar nog.
    Kusss

  • 26 Oktober 2007 - 13:28

    Zipp:

    Heren heren, doe is ff normaal joh!
    De hele wereld kan deze site lezen, hea. Dat weet je.

    Dus hou je een beetje in hea! :p
    Kijk, als je nou wat zinnigs te melden hebt, maar dit gaat helemaal nergen over

  • 26 Oktober 2007 - 13:30

    Zipp:

    Zo even een aantal berichtjes verwijderd

  • 26 Oktober 2007 - 14:31

    Pa:

    O.k. Zippora, was niet heel hoogstaand.
    Maar ga je mijn vraag naar de inhoud van jullie theater nog beantwoorden? Ik ben benieuwd naar het verhaal en wat die scene is die op de foto staat. Die foto's bij het artikel heb ik ook maar in jouw map met foto's gestopt. Hoe completer hoe beter, nietwaar?

  • 26 Oktober 2007 - 14:43

    Joram:

    Sorry zusje,
    ben je nu boos?

  • 26 Oktober 2007 - 16:37

    Zipp:

    Nee hoor grote broer, ik ben niet boos! Ben veel te blij om boos te zijn ;)

    Uhm, pa, het toneelstuk had niet echt een heel hoogstaande inhoud.
    We hadden een boek met gedichtjes, een soort Noorse 'Ziezo' dat heet 'Så Rart'
    Uit dat boek lazen we gidchtjes voor, of zongen ze als liedjes. En we speelden ze uit of hadden er een verhaaltje omheen. Zoals bij 'Vepsen'. Eerst was het boek zoek, dus kwam Tom op het idee dat degene die hem vond, het volgende verhaaltje mocht voorlezen. Alleen hij had m stiekem al de hele tijd achter de rug.
    Maar Danielle wilde ook graag voorlezen, dus dat werd ruzie, want Tom had vals gespeeld.
    De oplossing komt van Runa, die bedenkt dat degene die het raarste woord verzint, mag voorlezen. Dus doen we een wedstrijdje tussen Tom en Danille en moeten we stemmen. (danielle zei hottentot, hottentottententententoonstelling was wat te moeilijk;)
    Terwijl Tom 'vepsen' voorleest horen we wespengeluiden en komt Sigbjørn in een wespenpak achter de schermen vandaan.
    NA het liedje gewoon te zingen toveren we allemaal een Kazoe tevoorschijn (mijn idee^^) en zingen we het liedje door de kazoe terwijl tom de wesp probeert te pakken. Als hij hem tepakken heeft zingen we de laatste zin 'å så er alt forbi'. Maaar de wesp leeft nog en is boos dus rennen we allemaal gillend weg.

    Op de foto die jij bedoel proberen we een ingewikkeld gedichtje uit te leggen door het uit te beelden en te zingen.
    In een huis, achter een huis achter een huis van snekker Kwikk. In de kamer, in de kamer in de kamer van zijn winkel.....
    Dat doen we op die foto. Daar heb ik ook een filmpje van, dus die krijg je nog wel te zien.

    Genoeg uitleg zo??? Hoogstaand toneelstuk hea??? :p Maar het was best leuk om te doen hoor.
    Ik ben alleen wel blij dat we nu iets anders gaan doen, het werd toch saai na een tijdje.
    Nu gaan we de scenes spelen die de schijversklas voor ons gemaakt heeft. Ik ben heel benieuwd wat ze geschreven hebben voor ons.

  • 26 Oktober 2007 - 20:55

    Hadewich!:

    hoooi!
    Ik weet hoe t toneelstuk wasd, want weetje... Ik was er bij! :O 't was leuk om te zien en na een paar keer begreep ik t zelfs (een beetje)!! :P

    'T is heel gezelli in Noorwegen dus ik raad iedereen aan om ff langs te gaan!
    (alleen niet naar rare noormannen in bussen luisteren.. gewoon doen wat je zelf wil
    !! ;))

    Zo, kuzz van mij en doei!
    (K)(K)(K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zippora

Lekker genieten van een nieuwe reis met nieuwe avonturen, nieuwe mensen, nieuwe lessen en nieuwe liedjes en nieuwe inzichten!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 33065

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 24 Januari 2012

Toronto

20 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: