Dubbele reunie - Reisverslag uit Hylkje, Noorwegen van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu Dubbele reunie - Reisverslag uit Hylkje, Noorwegen van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu

Dubbele reunie

Door: Zippora

Blijf op de hoogte en volg Zippora

11 November 2007 | Noorwegen, Hylkje

Lieve mensen!

Bedankt voor alle smsjes, belletjes, mailtjes, kaart(jes) en berichtjes. Die kaart van Hadewich en Paul slaat alles hoor, voor de mensen die geen hadewich en paul heten, die kaart was groter dan van mijn schouders tot m'n navel. Dankjewel lieve Paul en Wich!

Ik heb echt de beste verjaardag ooit gehad! Waarom?? Nou ik zal bij het begin beginnen.
Zaterdag avond zou er een reunie zijn van leerlingen van vorig jaar. Die kwamen naar school om iedereen weer eens te zien en mijn klas heeft een deel van het vermaak verzorgt. Dus die vrijdag ervoor was ik aan het oefenen. Ik had een solo en die ging onwijs goed dus ik was helemaal blij, en toen kwam Guri binnen en vroeg ik met haar mee wilde komen om met iets te helpen in het internaat.
Nou dat vond ik prima, onderweg vroeg ik wat ik dan moest doen, maar dat wist ze niet precies, ze had gewoon wat hulp nodig. Ik dacht, jaaa tuuuuurlijk :p Ze hebben vast een verjaardagscake gebakken en daar moest ik natuurlijk even bij zijn.
Toen ik binnen kwam wilde ik eerst even mijn camera in de kamer leggen, maar halverwegen hoorde ik ineens LANG ZAL ZE LEVEN, LANG ZAL ZE LEVEN... en zaten Joram en Naomi doodleuk op de bank.
Wat er toen gebeurde is niet heel goed te beschrijven. Joram zei dat ik bijna tegen de muur liep. Ik was aan het gillen en lachen en huilen door elkaar en voor ik het wist zaten Naomi en ik verjaardagscadeautjes uit te pakken.
Zelfs het cadeautje dat ik voor Naomi gemaakt had en aan Hadewich meegegeven had naar huis zat er tussen, zodat ik het persoonlijk kon overhandigen. :)

En niet te vergeten, we hebben voor het eerst in mijn leven, een witte verjaardag gehad! :) Het heeft aardig gesneeuwd voor begin November. En mij hebben ze vertelt dat ik geen sneeuw hoefde te verwachten. Nou, we hebben de reetlepel flink kunnen gebruiken! Superleuk was dat! (voor de mensen die het niet kennen, een reetlepel is een plastic rond ding waar je billen precies op passen, met een de voorkant een handvat. Als je dan boven aan een berg daarop gaat zitten en je benen omhoog doet, ga je onwijs hard naar beneden:))

De solo op de (dubbele) reunie ging trouwens heeel goed! Kijk maar bij de filmpjes, daar staat hij tussen!
We hebben met het koor ook gezongen, onderanderen Simamaka (leuk om te weten voor Suus:) ik heb je liedje hier geintroduceert en het is een groot succes!)
Ja, kijk verder maar op de foto's.

Tot over een maandje alweer!!
Dikke kus! Zipp

  • 11 November 2007 - 19:30

    Hadewich!:

    Hoooi!!!
    Fijn dat je ook zonder iedereen (behalve je broe en zus) een fijne verjaardag hebt gehad!!!
    (K) van wiegje!!!

  • 11 November 2007 - 21:08

    Pa:

    Je voltallige familie en enige vrienden hadden de voorpret al. En lekker niets aan jou laten doorschemeren natuurlijk. Fijn dat je er zo van genoten hebt! En weer erg leuke foto's; ziet er erg gezellig uit!
    Wat een uitstalling van Nederlandse artikelen! Ze leren daar heel wat nieuws kennen. En hier doen ze zo moeilijk over wat nou tot de 'Nederlandse identiteit' behoort. Nou, gewoon hagelslag, muisjes en pindakaas, dikke speculaas en chocomel. En Sinterklaas natuurlijk, al woont 'ie in Spanje en neemt 'ie een heleboel allochtonen mee.
    Begrijp ik het goed, dat zo veel en zo vroeg sneeuw in Hylkje ongewoon is? Het resultaat ziet er prachtig uit. Hier wordt het langzaamaan ook behoorlijk fris. De eerste nachtvorst komt eraan. Maar sneeuw .... die verwachten we voorlopig nog niet.
    Geniet nog lekker na.

  • 11 November 2007 - 22:07

    Søster:

    Ja dat was me het avontuurtje wel! HAHA het was een geweldige verassing, precies zoals het gepland was!
    En nu zijn wij al weer lang en breed thuis. Zelfs al bij O sole mio gegeten! Tis ook maar een kippe-endje eigenlijk.
    Het was een geweldig leuk weekend (joepie met sneeuw). Zip heeft een heel leuk internat met gezellige meiden, de een nog aardiger dan de ander. En de leraren zijn ook erg gezellig. Dolle boel op de reunie! En Zip heeft haar school versteld doen staan met haar solo (Bravo!!), zie dus ook het filmpje (en let ook op de camera techniek ;))
    Het Noors is ook echt een briljante taal, supersimpel (sommige losse woorden dan). Een knuffel is 'klem'. En een douche is een dusj (ja toch?). En je jas hang je aan het knaggerekke!
    Al met al dus erg geslaagd! Zip doe je de groetjes nog maar eens aan iedereen! En een klem voor jezelf!
    xxxxx

  • 11 November 2007 - 22:11

    O&O Te Bhv.:

    Lieve niet meer jarige Zipp, Hebben we dat even mooi geheim gehouden, dat je zus en broer naar je toe zouden gaan! Ja hoor, de hele familie wist het en zat zich te verkneukelen (wat een woord!) over de heel aparte manier waarop jullie verjaardagen gevierd zouden worden. Dat het een feest is geworden, kunnen we wel zien aan de foto's. We zijn benieuwd naar de verhalen van Naomi en Joram. Hoe die de reis en het verblijf daar hebben gevonden. Zo laat op de avond nog een berichtje, en nu naar bed! Heel veel groeten van je O&O te Bhv.

  • 11 November 2007 - 23:07

    Jøråm:

    Yooo, Sexy Hylkje Yo !!!
    was weer gezellig toch. Idd lang en breed weer thuis. naomi zei al, van Bergen naar Amersfoort doe je gewoon in 3 uur...
    Naomi heeft het al allemaal mooi geformuleerd, vooral die woorden hebben we ons kapot over gelachen, de kapper is de Har Skulptur, whahahaha,
    doe van mij ook de groeten aan de meiden en je weet het heh...
    Ik krijg nog een taart van Unni, vertel dat haar nog maar eens.
    Wel erg vreemd om niet thuis te zijn met m'n verjaardag maar dit was natuurlijk ook een mooi avontuur.

    Nu ga ik tukken, morgen weer aant werk.
    tusend Tak(voor de gastvrijheid:)) og god natt.

    kusss broer konijn ( but no more Carrotcake for me...Blegh )

  • 12 November 2007 - 12:19

    Zipp:

    hahaha, ik vond de worteltaart heel lekker! Joram, Unni is weg de komende anderhalve week, dus verwacht er niet te veel van.

    Ik heb nu pauze in een verschrikkelijk saaie theaterles. Al wordt er, dankzij mijn geniale idee, waarschijnlijk een hoop veranderd, als het in het schema past. Dan gaan we de klas splitsen zodat we in de muziekles met minder mensen zitten en vooral met minder zangeressen tegelijk, want dan krijg je nooit de gelegenheid om echt te zingen.
    Waarschijnlijk ga ik, als het allemaal in het schema past, ook meet piano spelen. Ik hoop het, en anders moet jij het me maar leren Pelle. (of oma of mirjam natuurlijk:))

    Het is wel nog steeds een beetje onwerkelijk dat jullie hier waren hoor, met Hadewich kon ik me er tenminste op voorbereiden.

    Mijn pauze is weer voorbij, ik wil nog een ding zeggen:

    Paul, GEFELICITEERD MET JE 18e VERJAARDAGSTAART!!

  • 12 November 2007 - 16:30

    Steppå:

    Ja, wat heb ik genoten van de verhalen van Jøråm en søster. Heerlijk gewoon al die verhalen..

  • 12 November 2007 - 18:25

    Paul:

    Heej ex-jarige,

    Dankjewel! Jij ook nog. Kaart is ontvangen lees ik =D. Heb jou kaart ook binnen, erg leuk gedaan, maar wel beetje klein hoor ;). Heb over half uur me eerste rijles Spannuuuund!

    Ik wil ook sneeuw, vind dat het mooiste weersverschijnsel of hoe je het ook noemt.

    Dikke zoen en knuffel van de jarige job

  • 13 November 2007 - 16:47

    Zipp:

    Hahaha, die verhalen waren voor jullie allemaal natuurlijk veel leuker, omdat jullie alle voorpret ook gehad hebben :p

    Kijk binnenkort nog even bij de foto's hier, ik zet binnenkort nog een foto van mijn keramiek erbij, dat is nu m'n bijvak. Het is onwijs leuk, met een heel leuke lerares en ik heb balletschoentjes gemaakt, ze zijn nu af en heel mooi geworden. Binnenkort dus meer.

    xxx Zipp

  • 14 November 2007 - 22:41

    Noom:

    Heey had je nou nog lekker eten gehad zondag?

  • 16 November 2007 - 14:07

    Zipp:

    Jahoor, heb heerlijk gegeten zondag, en ik had zelf nog ijs toe!

  • 18 November 2007 - 21:48

    Zusje:

    Kusje

  • 19 November 2007 - 19:22

    Zipp:

    Even een update van mijn Noors en mijn piano vaardigheden:

    Mijn leraar muziek, Thorbjørn, schijnt heel goed door te hebben dat ik heel graag wat piano wil leren. Hij zet me tijdens de 'band'lessen vaak achter de piano. We zijn vorige week begonnen met een leuk braziliaans liedje met veel trommels en slaginstrumenten, 2 gitaren en de piano. En het is niet simpel wat ik daarin moet spelen. Twee verschillende bridges en en in de basisstukken van het lied wat variaties op de akkorden die ik speel. Echt heel leuk om mee bezig te zijn!

    Vandaag is hij de Tilsynsleraar en is dus de hele middag en avond op school. Hij stelde voor een pianoles te doen later. Hij heetf me vanalles uitgelegd over akkoorden en hoe die inelkaar zitten en hoe ik ze kan varieeren. We zijn gewoon begonnen met de C-dur skala. (C majeur ladder) maar daar ga ik eerst natuurlijk goed op oefenen voordat ik lastigere dingen leer.
    Ben helemaal blij, vooral omdat hij zelf voorstelde een pianoles te geven. Ik heb namelijk een aantal wel gezegd dat ik dat heel graag wil leren en het ook nodig heb.
    En hij zei ook nog dat ik in ieder geval goed ben in het uitvoeren als ik het eenmaal in de vingers heb. Nou in the pocked toch?

    Verder gaat het hier sowieso heel goed. Ik heb afgelopen weekend heel wat noors gepraat. Ik was samen met Unni alleen thuis,de rest was thuis in het vrije weekend of in Ghana, er is een groep op reis nu.
    Dat heeft mij geholpen gewoon te proberen en het ging eigenlijk heel goed. Anne Sofie belde me nog, ze wilde gewoon graag weten of ik oke was,lief hea. En toen ik ophing zei Unni helemaal verblufd dat ik veel meer Noors moet praten want nu hoorde ze ineens dat het best gaat. (tegen anne sofie is het makkelijk, die kan niet anders dus dat moet 't wel)

    Dat zijn de laatste vorderingen. Het gaat dus heel goed, behalve dan een beetje slaaptekort, maar dat is makkelijk op te lossen! :p

    Groetjes maar weer!!
    Zipp

  • 19 November 2007 - 19:47

    Mor:

    Dat klinkt reuze positief allemaal. Hier is alles okee, behalve dat jouw virus van een paar weken geleden nu eindelijk via de mail bij mij is aangekomen: keelpijn en lamlendigheid, dus maar lekker in bad en naar bed straks. Sint is trouwns ook al weer aangekomen (dat die schimmel dat
    nog houdt!)
    Ik ben wel heel benieuwd naar dat Noors van jou. Ik ga maar eens bellen en doen alsof ik Anne-Sofie ben...
    Groeten van mormor en farfar fra Gammelrom, Naomi en ik waren daar vorige week.
    Ha det!

  • 19 November 2007 - 20:44

    Pa:

    Lieve Zipp,
    Dat nieuwste bericht klinkt me als muziek in de oren (Grieg, denk ik)! Èn op het gebied van piano èn op dat van muziektheorie èn ook nog op het gebied van Noors lekker vooruit gaan: Echt geweldig, joh! Gjør ditt beste!
    Hier hebben we de verjaardagen van Naomi en Joram gevierd; in kleine kring: met O&O uit B, Willy en Dick en Jan en Netty (Hak dus).
    Opa en oma zijn net als jij hard aan het leren: computeren. Nooit te oud om.. We hebben de foto's bekeken die ik van jouw site heb gehaald + die van Joram (Die van Joram, daar ging het om. Die van jouw site hebben ze thuis al bekeken.) Die map is overigens een flinke verzameling inmiddels: 142 foto's.
    Lekker zo bezig blijven, hè.

  • 20 November 2007 - 19:44

    Zipp:

    Groot nieuws!!! Ik werk gevonden!! Hier op school. Heel simpel, gezellig, een beetje stinkie, maar heeeeel leuk!! En vrijwillig.

    Ik mag wandelen met de mini pony! Hahaha :p Ze is nog geen meter hoog, wit met bruin gevlekt en heet Aphrodite. Joram en Naomi hebben haar ook ontmoet. Ze is nog heel jong en superschattig!
    Het is net zoiets als de hond uitlaten. Beest aan een touw en lopen maar. Unni, Cathrine en ik zijn vandaag naar de winkel gelopen met haar. Lekker rennen de berg af, vind ze kennelijk leuk.

    Mensen keken ons wel raar aan, van veraf en int donker is het net een grote hond.
    De hond van een vrouw die daar liep werd helemaal enthousiast. Ik hoop dat we inderdaad vaker met haar mogen wandelen, ze is zooo schattig!

  • 21 November 2007 - 11:33

    Noom:

    Yooo, wat gezellig! Lekker wandelen met dat poepie! Voor een hond wat groot, maar voor een paardje is ze echt piepklein. Maar wel superschattig. Nou maar hopen dat het niet al te glad wordt in die heuvels daar. Ik zie d'r al naar beneden schuiven en dan moeten jullie d'r omhoog duwen, haha. Wel goed voor jullie conditie!

    Als even terugkomt, ga jij mij dan leren pianospelen? En anders haken en breien. Iedereen is erg onder de indruk van mijn sjaal hoor!

    dagdag

  • 21 November 2007 - 13:03

    Pa:

    Waar is Zippora? O, die is even de hoefhond uitlaten.

  • 22 November 2007 - 14:57

    Es:

    heey!
    haha ik heb echt gelachen van alle foto's en verhalen! en al die gekke woorden dan.. gelukkig hebben jullie het zo leuk gehad!
    ik vond het wel vreemd hoor... joram weg op zn verjaardag.
    ligt er nog steeds sneeuw? en die sjaal van naomi is echt gaaf!
    X

  • 23 November 2007 - 13:13

    Karin:

    heeey.

    klinkt echt super allemaal. wel heel vet van piano, zou ik ook wel willen leren.. (jaloers.. :P)
    wel weer tijdje niet gesproken.. :( maar, daar komt wel verandering in;)

    hele dikke knuffel!!
    Karin

  • 23 November 2007 - 18:40

    Zipp:

    Hahaha, ja ik vond het ook gek hoor Es, niet thuis zijn op me verjaardag.
    De sneeuw is al lang weer weg, al ligt het in de verte nog op de berg. En het vriest wel heel erg! Glad op de weg en ijspegels aan de rosten.
    Ik heb Wietske een sjaal gestuurd voor haar verjaardag in Amerika, ben zoo blij dat hij is aangekomen en ze vond hem helemaal geweldig! En dankje! Het is dezelfde als ik op m'n site had laten zien, die lichtgroene die ik voor mezelf gemaakt had.

    Hahah, en Karin, ik zei toch, piano is veel leuker dan gitaar! :p Maar jij zit op het concervatorium, genoeg mensen daar die piano kunne spelen hoor! :)Is vast wel iemand die je wat kan uitleggen. En akkoorden snap je al (haha mag ik hopen tenminste:p is wat lastig spelen zonder)
    Maarja, lessen om te kleien en om teddyberen te maken heb je natuurlijk niet! En je kunt thuis ook geen mini pony's uitlaten of op Zippo rijden. Zippo is de andere pony, we zijn (uiteraard) een heel goed team! Toen ik z'n naam hoorde vond ik m gelijk al aardig! :)

    Vanavond hebben we Grilsnight. We gaan met z'n allen in de huiskamer slapen en brownies eten en 'One Three Hill' kijken! Lekker kletsen de hele nacht.

    En morgen..... Heb er zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooo veel zin in, komt Noorwegens beste jazz pianist hier op school om voor ons te spelen met wat andere vet goede muziekanten. Ik zit vooraan hoor! En ga hem vragen en stellen enzo!

    nou, ik ga brownies bakken! Dooeeeg!!
    Zipp

  • 24 November 2007 - 12:36

    Pa:

    In de krant van vandaag stond iets over jazz. Vind je misschien wel leuk:
    Op de vraag 'Wat is jazz?' antwoordde Louis Armstrong ooit: "If you gotta ask, you'll never know."
    Veel plezier vanavond!!!!

  • 24 November 2007 - 20:52

    Pa:

    Al weer 3 nieuwe foto's! Wie heeft die Spitzen gemaakt? Ben jij dat, Zip? Ik vind ze erg mooi. En dat schoothondje op hoeven ook. Fototip: een foto, waarbij je ernaast rechtop staat. Dan kunnen we goed zien wat een liliputter het is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zippora

Lekker genieten van een nieuwe reis met nieuwe avonturen, nieuwe mensen, nieuwe lessen en nieuwe liedjes en nieuwe inzichten!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 33067

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 24 Januari 2012

Toronto

20 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: