New York City - Reisverslag uit Toronto, Canada van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu New York City - Reisverslag uit Toronto, Canada van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu

New York City

Door: Zippora

Blijf op de hoogte en volg Zippora

16 November 2011 | Canada, Toronto

Wouw, wat week! Eerst mijn verjaardag, die op zich heel leuk was, op het feit dat er geen familie bij was na. Al was de avond met Joanne en Matthew heel erg familie achtig.

Maar daarna... man oh man wat een dagen!
Zaterdag ochtend heel vroeg ben ik met de bus van Toronto naar New York City gegaan!
Een goede vriend van me, Neil, heeft daar de afgelopen 3 maanden gewoond voor zijn stage, dus ik had een mooie reden om even heen en weer naar New York te gaan.

Zaterdag avond om een uur of half 9 kwamen we in the Big Apple aan en daar stond Neil te wachten. Heel erg bizar om met hem samen door New York te lopen. Echt twee werelden die ineens samen komen.
Die avond zijn we direct al richting Manhattan gegaan, om naar zijn favoriete live-muziek tent te gaan. Daar was het meteen raak. Eerst zien we Dave Grohl, de zanger van de Foo Fighters bij de deur van die tenst staan kletsen met een paar anderen. En eenmaal binnen was er echt een te gekke band aan het spelen. Zo goed dat ik hun cd heb gekocht. Ik heb ondertussen al 4 cd's van bands die ik tijdens mijn reis heb gezien. Het is een soort herinnerings verzameling aan het worden van mijn muzikale reis.
Omdat ik maar zo kort de tijd had in New York, wilde ik vooral de beroemde dingen zien en doen. Op zondag hebben we een hele hoop van gehad. Central Park, wat ik al sinds jaaaren heel graag wilde zien. Times Square, Grand Central Station, wat echt prachtig is en zeer grand! Rond half 5 zijn we naar Rockefeller Center gegaan om vanaf het dak over de hele stad uit te kijken. En daar hebben we de mooiste zonsondergang ooit gezien! En zelfs als ik niet zo'n emotioneel persoon was als ik ben, kon ik wel janken, zo mooi als dat was!
Ik moest mezelf er ook steeds aan herinneren: Zip, je bent in New York!! Het is best onwerkelijk om al die dingen die je kent van tv nu in het echt te zien.

We wilden die avond heel graag naar een Broadway musical. Veel hadden grote kortingen, maar precies degene die ik het liefst wilde zien niet. Wicked, the Lion King, Billy Elliot, Phantom of the Opera. Ok, de eerste 3 heb ik al eens gezien, maar dit is New York Broadway!
Uiteindelijk was de keuze tussen Mary Poppins, die
ik wel wil zien, maar alleen in het Engels, en Avenue Q, waarvan ik had gehoord dat het hilarisch moest zijn. Nou dat was het ook. Daar zijn we heen gegaan en ik heb me kapot gelachen! Het is een musical met poppen. Een soort van Muppets of Sesamstraat poppen en mensen.

Maandag heb ik Julia en Ophélie weer ontmoet. Die ken ik van Toronto en we hadden afgesproken elkaar in New York weer te ontmoeten. Dus toen zij mij mailden wanneer ze gingen, heb ik ook een ticket gekocht. Heel gek ook, omdat ik hun maar 3 dagen heb meegemaakt in Toronto. Maar wel echt heel erg leuk om ze weer te zien! Nu moeten we de volgende grote stad waar we elkaar gaan ontmoeten uitzoeken. We hebben wat geshopt en rondgekeken op broadway en heerlijk gelunched.

Ik kan wel een boek schrijven over wat ik allemaal gezien heb. Vandaag was de laatste dag en die heb ik ook gedeeltelijk met de meiden doorgebracht. Later heeft Neil zich weer bij ons gevoegd en hebben Neil en ik nog de pond naar Staten Island genomen om langs het vrijheidbeeld te varen (helaas was het al donker) en zijn we nog langs de protesten op Wallstreet gelopen en langs de plek waar de Twintowers hadden gestaan.
Ik moet af en toe de foto's even terugkijken en mezelf blijven vertellen dat ik écht in New York ben geweest, want het is nog een beetje onwerkelijk.
Maar ik heb ook nog steeds niet écht het gevoel dat ik zo ver van huis ben op de een of andere manier.
Canada klinkt zó ver weg, maar ik woon er gewoon!

Sjonge jonge wat ben ik blij dat ik deze reis heb doorgezet! Ik scheet in mijn broek van angst tijdens het voorbereiden, maar eigenlijk is het helemaal niet zo moeilijk allemaal!
Gewoon gaan en zien wat er gebeurt en meegaan in wat er gebeurt.
Nu zit ik in de bus terug naar huis... naar Toronto en daar gaan we de hele nacht over doen. Ik probeer wakker te blijven tot ik echt moe genoeg ben, ander kan ik niet lekker slapen in de bus. Gelukkig is er internet en kan ik mijn lieve vriendjes en vriendinnetje mijn nieuwe verhaal vertellen!

  • 16 November 2011 - 15:52

    Opa En Oma Bhv.:

    Je vorige verhaal was al prachtjg, maar onze computer had kuren en zo komt het dat wij nu pas even wat laten "horen", We genieten van alles wat je ons vertelt. Zo bijzonder, dat de jongste van onze familie zoveel geweldigs meemaakt! En dan krijgen we ook nog foto's te zien. Heb jij al dat moois zelf "geschoten"? Behalve dan die waar jij op staat? We kunnen ons goed voorstellen dat je jezelf weleens moet vertellen dat je dit echt allemaal zelf meemaakt! Ga door met genieten en nu maar weer veel groeten en liefs van opa en oma in Bilthoven.

  • 22 November 2011 - 22:13

    Zippora:

    Ja opa en oma, die foto's maak ik allemaal zelf. Behalve natuurlijk die waar ik helemaal op sta. Maar dat lijkt me duidelijk.
    Ik ben al een mooie verzameling begonnen voor mijn fotoboek. Dus ik kom natuurlijk langs in Bilthoven zodra die af is. Maar dat duurt nog wel even. Eerst nog 2 maanden zien te zorgen dat ik niet vast vries. Want het begin behoorlijk koud te worden nu.
    Gelukkig heb ik Naomi's varkens muts en een mooi ski jas om warm te blijven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zippora

Lekker genieten van een nieuwe reis met nieuwe avonturen, nieuwe mensen, nieuwe lessen en nieuwe liedjes en nieuwe inzichten!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 33062

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 24 Januari 2012

Toronto

20 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: