Plans and preparations - Reisverslag uit Dundas, Canada van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu Plans and preparations - Reisverslag uit Dundas, Canada van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu

Plans and preparations

Door: Zippora

Blijf op de hoogte en volg Zippora

07 Januari 2012 | Canada, Dundas

Nog maar 16 dagen te gaan dus er moet een hoop gebeuren om mijn reis mooi af te sluiten.

Het is heel vreemd dat het ineens nog maar 2 weken is. En het gaat net zo lekker hier. Ik doe open mic na open mic, krijg steeds meer interessante mensen te ontmoeten en raak net lekker vertrouwd in mijn werk voor de SAC.
Afgelopen woensdag heb ik bijvoorbeeld een heel bijzondere open mic gedaan. James, een goede vriend van me, had voor oud en nieuw zijn tweelingbroer uit op bezoek uit Ierland en had hem kennelijk verteld dat ik zo'n geweldige stem heb. Nou dat moest Marco (de broer) natuurlijk horen!

Nou was er op woensdag een open mic in Eindstein Café maar omdat de heren te laat waren, kwamen we daar te laat aan en was de open mic niet door gegaan wegens 0 aanmeldingen. (tja het is ook niet zo'n heel goede plek voor een open mic, ik heb er één keer eerder gespeeld)
Maar ik wist van nog een andere plek waar het woensdags open mic is. Ik was er eens binnengelopen, maar had er nog niet gespeeld.
Pfooe wat een plek was dat. Het zat vol met oude mannen die iets te veel van een drankje houden.
Maar ik wilde graag spelen, want ik wilde mijn 2 open mics per week halen. Dus zijn we gebleven.
De host was een oudere man, die nogal naar een mix van drank en sigaretten rook... Hij speelde oude rock muziek met zijn band. Blijkbaar waren ze gewend aan weinig aanmeldingen, want ze waren nogal verbaasd toen ik met mijn gitaar op mijn rug binnekwam.

Maar ik mocht spelen en ze vonden het prachtig! "Play another one! Play another one!" Haha, dus ik heb 7 liedjes gespeeld en na afloop ook de gevolgen daarvan ondervonden... Een van die vieze oude mannetjes bleef maar naar me toe komen om te vragen hoe het mogelijk was dat ik nergens een contract had, of James en Marco mijn managers waren (het antwoord was natuurlijk JA) en of ik met hem wilde dansen... Ik geloof dat hij verliefd was... getverdegetver!
Maar ze waren erg complimenteus! En ze vonden het oprecht heel mooi!

Nu wil ik natuurlijk voordat ik vertrek nog wel een échte show spelen! Dat gaat gebeuren, komende woensdag. Ik heb een aantal podia gemaild met de vraag of ze een plekje voor me hadden voor mijn vertrek en ik heb woensdag mijn eigen show in The Tranzac, waar ik heel vaak ben geweest voor open mics en shows van onder andere Matthew en the Woodshed Orchestra.
Ik heb 2 uur om te vullen en wil samen met wat anderen een te gekke show neerzetten! Hopelijk kan ik nog 2 andere artiesten regelen naast mijn collega Ania, die meteen heeft toegezegd!

Maar nadat ik mijn afspraken had gemaakt met The Tranzac, kreeg ik ook van een van de andere kroegen een mail terug, dat ze wel een plekje voor me hadden als openings act voor iemand anders. Wie dat is weet ik nog niet, maar ik heb natuurlijk meteen toegezegd! Hier kan ik wel aan wennen!
Ik heb ook al een hoop leuke dingen gepland staan voor als ik weer terug ben in Nederland, waaronder het zingen van 2e stem voor Peter Katz in Paradiso, net als vorig jaar! Joepie! Dus ik hoop dat dit avontuur gewoon verder gaat als ik weer in Nederland ben, want ik ben er wel achter gekomen dat ik op het podium thuis hoor!

Volgende week wordt dus een drukke week. Het voorbereiden van mijn show én 2 open mics waar ik heel graag nog heen wil voor ik vertrek. En ik ga donderdag lekker een paar dagen naar winterwonderland om te langlaufen, schaatsen, hondensleeën en ijsvissen!

En daarna natuurlijk alles over mijn show en mijn reisje voor jullie om mee te genieten!

  • 08 Januari 2012 - 14:27

    Mieke:

    Lekker bezig Zip! Goed eej!

  • 12 Januari 2012 - 21:43

    Oma In Bhv.:

    Lieve Zipp, Kan je nagaan hoe druk wij het hebben! Pas vanavond heb ik jouw verslag gelezen! Tjonge, je zou haast denken, waarom bliojft die Zipp niet nog een poosje in Canada?! Maar ja, je hebt gelukkig alweer grootse plannan voor als je terug bent in Nederland. Ga zo door!
    Je hebt intussen over opa gelezen, neem ik aan. Het gaat een klein beetjwe beter met hem gelukkig. Hij kan z'n arm en been weer wat bewegen en probeert van alles te zeggen, maar dat lukt nog niet. Hij is meestal niet te verstaan helaas, want als we het wel begrijpen merken we dat zijn speciale humor weer aardig terug komt!
    Hij hoopt ook, jou weer gauw te zien! Dag meisjemaat, veel liefs van oma in Bhv.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zippora

Lekker genieten van een nieuwe reis met nieuwe avonturen, nieuwe mensen, nieuwe lessen en nieuwe liedjes en nieuwe inzichten!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 32975

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 24 Januari 2012

Toronto

20 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: