The big city! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu The big city! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu

The big city!

Door: Zippora

Blijf op de hoogte en volg Zippora

13 Oktober 2011 | Canada, Toronto

Nou, daar ben ik dan! In the big city!
GIsteren ben ik samen met Rhoda, beste vriendin en tevens schoonzus van Joanne, naar Toronto gereden. Ik had bij haar en Johan, Matthews broer, gelogeerd omdat ik de avond voor vertek een open mic night heb bezocht in Hamilton.

Dat was nog wel wat. Ik kwam aan bij The Casbah Lounge, overtuigd van het feit dat daar een open mic night zou zijn die avond. Toen ik naar binnen liep, zei de deurwacht: "It's 18"
Dus ik zei: "Ok, I'm 21"
Hij: "No, it's 18 dollars to get in"
Er was dus helemaal geen open mic night die avond, ook al zei het internet dat we allemaal zo vertrouwen dat dat wel zo was.

Dus heb ik Rhoda weer gebeld of ze me alsnog direct kon oppikken. Dan maar een wandelingetje door Hamilton met Rhoda. Dus we lopen langs een paar leuke restaurantjes en kroegjes en zien binnen mensen met gitaren zitten. En ja hoor, een open mic night! Toen zijn we daar maar heen gegaan, en heb ik alsnog kunnen spelen.

En de volgende ochtend dus met de bus naar Toronto. Bepakt en bezakt met Backpack, koffertje, handtas en gitaar liepen we door Toronto. Gelukkig was het Hostel dat ik had uitgezocht heel dichtbij.
Rhoda kon niet lang blijven van ze moest naar college. Zij studeert in de stad. En daar stond ik dan. In mijn eentje in de grote stad met al m'n spullen. Ik heb mijn backpack achtergelaten en met met gitaar en koffertje door de stad gaan lopen, op weg naar de markt. Want daar stond Jane, Joannes moeder bloemen te verkopen. Toch nog een beetje de veiligheid opzoeken, want ik voelde me ineens wel heel klein en alleen.

Die avond kwam ik langzaam in gesprek met een groepje mensen in het hostel. Na heel lang naar mijn laptop scherm staren, bij gebrek aan beter (en misschien een beetje gebrek aan lef op het moment)
Uiteindelijk hebben we een heel leuke multi culturele avond gehad, met Duisters, Brazilianen, Colombianen, Fransen en een Nederlander.
Vanavond willen ze misschien zelfs wel mee naar een open mic night.
Jawel, ik ga namelijk direct al aan de slag.

Vanmorgen had ik wel een flink dip moment hoor. Ik zat te bedenken wat ik zou doen die dag en ik had geen flauw idee! Er zijn genoeg dingen te doen en te bekijken, maar ik wil ook zorgen dat ik ergens plekken heb om langere tijd te verblijven en misschien wel werk vinden, gewoon om dingen te doen te hebben overdag!
Gelukkig was daar Hadewich om mij op te vrolijken met de wijsheid van de dag: "Het maakt niet uit of we uit Zwitserse kaas bestaan" (of iets dergelijks)

En nu zit ik in een koffietentje aan de Chai Latte het internet af te speuren naar plekken om te werken en verblijven. Ik ben net al bij een ander hostel naar binnen gestapt en daar doen ze wél work for stay deals. Ik ben er dan alleen niet van verzekerd dat ik elke dat kan werken en dus gratis kan overnachten. Want het gaat per nacht en het niet elke dag is er genoeg werk. Maar het scheelt al een hoop in het geld als ik een paar nachten per week gratis kan verblijven. En ik hoef er dan maar 3 uur per dag voor te werken.

Ik hoop dat ik me snel beter op mijn gemak voel in het hostel leven, want dat gaat waarschijnlijk een groot deel van mijn tijd hier worden!

ps. Michel! Ik mis je onwijs! Je bent tegek! Veel plezier in Stockholm <3

  • 14 Oktober 2011 - 10:03

    Mieke:

    Ha die Zip! Hopenlijk lig jij op dit moment heerlijk te slapen in je hostelbedje. Wij mogen dan een boxspring hebben, maar die bleek vannacht zomaar zonder slaapgarantie. Zucht. k Wou eerst jou gelijk maar mailen, maar k ben toch maar op de bank gekropen en heb als een roosje geslapen. ???? Good old couche.
    Als ik het zo lees heb jij het vooral nodig om in de zwerversflow te komen. 'Wat is dat Mieke?' 'Geen idee Zippora'. Maar k wens t je toch toe. Je snel thuis voelen waar je bedje ook staat. Niet in een kartonnetje natuurlijk, zo ver hoeft het nou ook weer niet te gaan. Je haar is eraf! Is dat bij de Falls gebeurd? traLala) Of was je in Nederland nog geweest? En nu groeien maar zeker!
    Ik vind je trouwens wel dapper hoor, hoe je bezig bent! Laten ze je maar gauw in de mic krijgen en een leuke podiumplek met onderkomen aanbieden. Dat zou wat zijn he. Heb je wel een beetje een klik met Toronto? Goeie sfeer of wat? Ik zal nog wat dingetjes van hier vertellen, maar dat doe k maar per mail. Vandaag gaat je pa even kijken of mijn headset boven wel aangestuurd kan worden op de pc en skype aanmaken en dan misschien vandaag nog even met je babbelen!?
    Tot later en groningse groetjes. 'Wat zijn dat Mieke?' 'Geen idee Zippora', maar k wens ze je toch toe. Kan vast geen kwaad. ;) liefs, vast ook van je vader, maar ja die is hier even niet present en die kan z'n eigen wel roeren eej. Hihi, doeiiiiiiiiiiii.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zippora

Lekker genieten van een nieuwe reis met nieuwe avonturen, nieuwe mensen, nieuwe lessen en nieuwe liedjes en nieuwe inzichten!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 33056

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 24 Januari 2012

Toronto

20 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: