Fellesprosjekt - Reisverslag uit Hylkje, Noorwegen van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu Fellesprosjekt - Reisverslag uit Hylkje, Noorwegen van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu

Fellesprosjekt

Door: Zippora

Blijf op de hoogte en volg Zippora

11 Februari 2008 | Noorwegen, Hylkje

Hei alle sammen!

Ik zal het maar even nederlands houden, voor de beginners. ;)
Afgelopen en deze week zijn 2 speciale weken hier op school. (en ook op een aantal andere fhs in de buurt)
We zijn namelijk bezig met een heel groot project.

We maken een musicalvoorstelling waar iedereen in de hele school aan meewerkt. We zijn ingedeeld in verschillende groepen: theatergruppe, kostymgruppe, scenegruppe(decor), dansgruppe, korgruppe, cafégruppe en pr-gruppe. Ik zit in de dansgroep en in het koor.
Het is onwijs leuk, Cato heeft een script geschreven dat speelt vanaf 1966 tot en met 2006 over familie Bergheim. Zoon Tommi gaat naar Åsane in het jaar dat de school geopend wordt.
En zo gaat elke generatie van de familie naar school en naar de reunieën.

MEt de dansgroep hebben we voor elke 10jaars tijd een dans gemaakt. Voor de 60's dansen we de Twist en doen we swing, voor de 70's doen we discodans op Staying Alive, voor de 80's dansen we Thriller van Micheal Jackson, een heel gave dans met zombi-moves en zulke dingen. Voor de 90's dansen 5 meiden de spicegirls en hebben we een geniale Barbie en Ken voor Barbiegirl en voor 2006 hebben we een hiphopdans.
Ik heb van verschillende van de leraren te horen gekregen dat ze het heeeel gaaf vinden om naar te kijken (met een persoonlijk compliment voor het plezier dat ik uitstraal:))
Het is ook echt heel leuk om te doen. Er wordt alleen heel veel gehamerd op koorrepetities en m'n stemmetje is heel moe.
Morgen hebben we premiere voor een van de andere volkshogescholen in de buurt. Wij hebben ook al gekeken naar het fellesprosjekt die school. En donderdag gaan we naar weer een andere school om dat van hen te bekijken.

Vanmorgen heb ik ook voor de 2e keer morgensamling (dagopening) gehad. Ik heb mijn medeleerlingen geïntroduceert in een stukje nederlandse muziek. Ik heb ze grote namen als Within Temptation en Krezip laten horen en natuurlijk over Wouter Hamel verteld. En ik heb een van de nummers van mijn eigen band laten zien op dvd.
Ze vonden het allemaal heel leuk en vooral heel goed, want ik heb alles på norsk gedaan. :) Ik heb het op een van m'n huisgenootjes geoefend gisteren en het ging heel goed. Ik vind het enger om voor één iemand persoonlijk noors te praten dan voor de hele club, dus dat viel weer mee.

Ik zal snel ook wat foto's van het prosjekt (ik vind het zo lollig hoe ze dat schrijven) bij het verhaaltje zetten. Ik heb er hier nu een aantal van het dansen van de Twist. Dat was de 2e dag en Siv Ingrid en ik waren aan het oefenen op onze sprong. Ik speel de man en zij springt met beide benen aan een kant op m'n heupen en zwiept dan naar de andere kant. Dat is echt superleuk om te doen! Dat mogen we ook in de dans doen als enige in de spotlight! :D

Nou, meer foto's volgen dus nog!
Tot blogs!! xxx Zipp



  • 12 Februari 2008 - 10:42

    O&O Te Bhv.:

    Fantastisch, jouw verhaal,Zipp, jullie doen wel erg leuke dingen daar in Hylkje! Gelukkig heeft onze computer vandaag iers minder kuren dan gisteren. Nu konden wij tenminste jouw laatste bericht lezen. Gisteren mochten wij geen ingekomen stukken bekijken . Dat was zeker niet goed voor ons. Nu gaan wij kijken of er misschien nog meer berichten zijn, die we mogen lezen van de computer. We hebben intussen een mooie ansichtkaart van je ontvangen,.Dank je wel! veel succes met de voorstellingen en vooral ook veel plezier! Dag Zipp, tot de volgende keer! Groetjes van O&O te Bhv.

  • 12 Februari 2008 - 14:13

    Pa:

    Lieve Zipp,
    ik stem helemaal in met O&O: wat een tof verhaal! Jij kan je ei wel kwijt in zo'n project, nietwaar? Dansen en zingen; geen wonder dat het plezier er vanaf straalt.
    Als jouw stem erg vermoeid raakt van alles, dan kan je de zangleraar vragen wat je daaraan kan doen. Die weet vast wel wat je dan aan je techniek kan bijschaven. Zo kan je er meteen weer iets heel nuttigs uit leren.
    Een morgensamling helemaal på norsk! Fantastiskt! Als het gaat om grote namen in de Nederlandse muziek, dan moet ik bekennen, dat ik van Within Temptation nog nooit gehoord had. Van Wouter Hamel natuurlijk wel. Wat wil je, met zo'n dochter. Hij was onlangs zelfs nog op het nieuws, toen hij terugkwam van een zeer geslaagde tour door Japan. Daar lopen ze ook al helemaal weg met hem.
    Zijn de twee foto's met opzet zwart-wit? Dat staat wel heel erg retro.
    Veel plezier met zang, dans en de rest. Groeten, papa

  • 12 Februari 2008 - 14:39

    Nanazus:

    Hallootje!Wat een leuk idee met al die verschillende dansen. Goed voor de conditie ook lijkt me zo! Ja, jij beleeft genoeg daaro.
    Ik hiero gelukkig ook wel wat hoor. Ik heb gister mijn eerste theatersportles gehad. Dat was heel leuk. We hebben ook een erg leuke groep volgens mij. Wel wat weinig heren (4 van de 15 ofzo), maar verder erg leuk!
    Verder heb ik van de week Sweeney Todd gezien in de bios. Die musical met Johnny D. :) Gruwelijke film, maar wel erg vet cool lekker enz!!
    De rest van mijn belevenissen bewaar ik nog wel ff, anders ben ik er zo snel doorheen he!
    ciao toedels!

  • 12 Februari 2008 - 22:48

    Pa:

    Ja ja, ik had nog niet geschreven dat ik nog nooit van Within Temptation gehoord had of ze waren indirect op het nieuws. Dj Tiësto heeft namelijk een prijs gewonnen: de Buma-exportprijs. En .... Within Temptation heeft diezelfde prijs een jaar of 4 achtereen ook gewonnen, zeiden ze op het nieuws vanavond. (Hoog cafeetje-in-Sneek-gehalte!!)
    Dus, lieve Zipp, inmiddels heb ik ook van deze Nederlandse groten de aarde gehoord. Dat moest ik even kwijt. Of dat veel te betekenen heeft voor mijn twistende en hiphoppende dochter in Noorwegen betwijfel ik een beetje. Maar het blijft natuurlijk heel bizar, dat je ergens nog nooit van gehoord hebt; heeft je jongste dochter het erover en meteen komt het in het nieuws! Doe dat nog eens.

  • 13 Februari 2008 - 10:26

    Zipp:

    Gisteren hebben we premiere gehad van onze fellesforstelling. Het ging onwijs!! Het koor kon beter, iedereen was bang om zeg maar in z'n eentje in te zetten en het fout te doen, dus gingen met z'n allen de fout in omdat niemand het in z'n eentje goed wilde doen, als je begrijpt wat ik bedoel. :p
    Het dansen ging heel goed! Ik heb bij mezelf geen fouten ontdekt, behalve dat mijn danspartner gladde schoenen had en tijdens het twisten een beetje weggleed, maar daar konden we niks aan doen.

    Verder heb ik nog meer goed nieuws! Sivan is weer terug! Het was wel even heel gek om haar na zo'n lange tijd weer te zien, maar ze ziet er goed uit en ze is blij er weer te zijn! :) Ik ben blij dat ik nu weet dat het goed is met haar!

    Dat was het weer voor vandaag!
    Knuffels!

  • 19 Februari 2008 - 12:46

    Zipp:

    Hei allemaal!!

    Ik kan eventjes op internet hier. We hebben het heel erg gezellig! Over een uurtje gaan we naar de hytte van de familie! Daar blijven we tot donderdag, zonder water en stroom, maar met heel veel sneeuw en gezelligheid, EN met utendo :p (buitenwc huisje)

    Ik moet nu gaan, na de vakantie zal ik een nieuw berocht maken en vertellen over de vakantie!

    Kus van Zipp

  • 19 Februari 2008 - 18:24

    JoJoBro:

    Kolere zeg, je bent er maar druk mee.
    maar aan de manier van schrijven (of van hoe ik het lees) merk ik wel dat je t nog steeds, steeds meer naar je zin krijgt.
    Hoop niet te erg anders kom je nooit meer terug.

    Je moet natuurlijk wel snel ons huisje bezichtigen. heb nog een muur voor je overgehouden hoor, kan jij m schilderen...oke, dat was een grap.

    ik laat nie zoveel meer van me horen, heb namelijk nog geen internet thuis, komt pas over 2 weken. (zit nu illegaal op t draadloze netwerk van de onderburen)(boefje) en op m'n werk heb ik t ook kneiterdruk.

    ik zou zeggen geniet ervan, doe je best,schuur de schoenen van je danspartner, stuur je stemmetje wat vroeger naar bed, durf alleen in te zetten, vertel eens wat over je broer als je t hebt over bekende muzieKALE Nederlanders, drink wat water, eet wat stroom, hoop dat er genoeg gezelligheid valt, das wel zo sneeuw.

    Kusssss

  • 22 Februari 2008 - 22:25

    O & O Te O:

    Foei, wat hebben we lang niet van ons laten lezen, maar ja op onze manier hebben wij het nog aardig druk en je weet hoe dat gaat met oudjes?
    Zij beginnen later, zij houden eerder op en daar tussendoor doen ze alles lekker lekker langzaam.
    En dan kom je natuurlijkin de problemen: tijdnood.

    Gelukkig konden we nog wel een beetje tijd vrijmaken om met Doddel naar de dierenarts te gaan voor de APK-keuring.
    Even luisteren, een prikje geven en inspectie of ze inwoning verschaft aan een luis in haar pels en een worm in haar buik.
    Allemaal zo goed bedoeld, maar zij denkt daar anders over.
    Ze krabt, blaast en bijt van zich af, maar daar hebben wat op gevonden: een heerlijk snoepje "KALMIVET"
    Na tien minuten was ze al knap aan- geschoten en liep ze niet meer in de maat. Ze was dizzy genoeg om opgerold te worden en zich zo naar mevrouw de dokter te laten brengen.
    Toch maar, want dat is fatsoenlijker en diervriendelijker, hebben we haar gewoon in haar (jullie!) mandje vervoerd.
    Na de cocktail (prik) , was ze helemaal stomdronken liep ze als een ongeleid projectiel door de kamer te zwalken en te kreunen, en had ze nog een middag, avond en nacht nodig om weer op aarde terug te keren.
    Over krabben gesproken: Dat kan ook leuk zijn hoor.
    Soms hebben we allebei tegelijk jeuk.
    Dan gaan we met neuzen tegen elkaar staan en krabben we elkaar op de rug. HEEEERLIJK!!

    Hoe is het in Noorwegen?
    Is het nog volop winter?
    Bij ons bloeien de crocussen en sneeuwklokjes.
    En morgen wordt het 16 graden

    We hebben de serre onderhanden genomen.
    Het interieur compleet veranderd, mede dankzij IKEA, maar vooral mooie bijpassende stoelen en interieurtextiel.

    Zo, hebben we het nu weer goedgemaakt?
    Dat hopen we maar.
    Doei !

    O & O te O

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zippora

Lekker genieten van een nieuwe reis met nieuwe avonturen, nieuwe mensen, nieuwe lessen en nieuwe liedjes en nieuwe inzichten!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 33045

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 24 Januari 2012

Toronto

20 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: