Songwriters Association of Canada - Reisverslag uit Toronto, Canada van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu Songwriters Association of Canada - Reisverslag uit Toronto, Canada van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu

Songwriters Association of Canada

Door: Zippora

Blijf op de hoogte en volg Zippora

25 Oktober 2011 | Canada, Toronto

Dan hier mijn belofte aan onze eigen Avp Albert! Een blog over mijn werk en leventje hier in Toronto.

Sinds afgelopen donderdag doe ik vrijwilligers werk voor de Songwriters Association of Canada. Dat is een non-profit organisatie die allerlei evenementen en diensten bied aan songwriters door heel Canada. Dat zijn niet alleen singer/songwriters zoals ik, maar ook mensen die voor anderen schrijven en proberen hun liedjes aan artiesten te verkopen.

Ik heb nu 3 werkdagen gehad en 1 evenement meegemaakt. De werkdagen zijn nog niet zo heel interessant. Het is vooral administratief werk. Data invoeren op de computer, documenten scannen.
Maar het invoeren van data kan ook heel interessant zijn. Ik moest namelijk allerlei enquetes invoeren, die de leden van de S.A.C. hebben moeten invullen na afloop van een evenement. Een van die evenementen was een soort songwriters retreat, zoals wij die af en toe doen op Vlieland of Schiermonnikoog. Dus hoewel het invoeren zelf niet heel spannend is, is het lezen van alle reacties en tips die mensen hadden wél heel interessant!

Vanavond was het eerste evenement dat ik heb meegedaan. Het heet "Date with the Demo" en wordt iedere maand gehouden.
Songwriters nemen hun Demo mee naar het kantoor van de S.A.C. waar 2 professionals uit het werkveld ernaar luisteren en hun feedback geven.
We waren met zijn 6en, en iedereen behalve ik, had een liedje mee. En iedereen had ook andere punten waarop ze feedback wilden. Op het liedje zelf, op de productie ervan, op de verkoopbaarheid of op de tekst.
Zelf wist ik vooraf nog niet zo goed wat er zou gaan gebeuren, ik dacht zelf dat ik moest helpen met de organisatie van de avond, maar uiteindelijk heb ik gewoon kunnen zitten en luisteren. Ik heb alleen helaas niks kunnen voorbereiden voor hen om naar te luisteren.
De twee profs waren ontzettend goed! Ze wisten echt alles te vertellen over de productie en hoe je een bepaald genre liedje op een bepaalde manier kunt produceren om het goed verkoopbaar te maken.
Volgende keer neem ik zeker ook een van mijn liedjes mee voor feedback. Dat zal dan vooral gaan over het liedje zelf en hoe het in elkaar zit. Niet zozeer om verkoopbaarheid, want ik wil het zelf houden en zingen.

Er wordt heel veel georganiseerd van de Songwriters Association. Er zijn co-writers dagen door het hele land waar mensen van heinde en ver op af komen. Ik hoop daar ook aan mee te kunnen doen voordat ik weer naar Nederland terug ga.
Je kunt ook liedjes laten registreren, daar hebben ze een bepaalde service voor. Het werkt als een soort copyright waarbij de S.A.C. als getuigen dient, mocht iemand proberen jouw liedjes te 'stelen'.
Een super interessante organisatie om voor te werken dus! En een perfecte toevoeging aan mijn stage bij Froeks.tv!

Het leventje in Toronto gaat ontzettend goed! Ik heb een moeilijke start gehad, helemaal alleen in de grote stad, nadat ik 3 weken bij een goede vriend (en artiest) heb gelogeerd in een gezellige familie omgeving.
Maar nu ik hier zo'n 2 weken rondwandel, merk ik dat ik me steeds meer thuis begin te voelen. En dat zal alleen maar beter worden wanneer ik in mijn eigen kamer intrek, over 2 weken. Tot dan zit ik in een gezellig hostel midden in het centrum.
Ik struin alle open mic nights en tenten met live muziek af en heb zelfs op straat gespeeld, een beetje verlegen nog, maar dat hoort erbij.

Tot zover mijn leventje in de grote stad!
Ik hoop dat binnenkort eindelijk de eerste aflevering van mijn avontuur op film te zien is op www.froeks.tv. Als dat zover is, laat ik dat natuurlijk direct weten!

  • 07 November 2011 - 21:27

    O & O Te O:

    Dag Zipp !
    Fijn dat je steeds meer je draai weet te vinden in Toronto.
    Soloconcert op straat, topfunctie bij CSA.
    Hoveel lag er in de 'pet'?
    Die heb je toch wel op een opvallende plek neergevleid?
    Hoe'st met de huisvesting?
    Kun je er al in ; al onder de pannen?
    Ruimte genoeg om een knallend verjaardagsfeest te houden?
    Het gaat ons te ver om even bij je langs te komen, een kadootje brengen
    Daarom hebben wij jouw kadootje veilig opgeborgen in het kluisje.
    Het is erg leuk, dit systeem van
    communiceren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zippora

Lekker genieten van een nieuwe reis met nieuwe avonturen, nieuwe mensen, nieuwe lessen en nieuwe liedjes en nieuwe inzichten!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 32991

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 24 Januari 2012

Toronto

20 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: