Bezoekuur, Little shop en de laatste loodjes - Reisverslag uit Hylkje, Noorwegen van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu Bezoekuur, Little shop en de laatste loodjes - Reisverslag uit Hylkje, Noorwegen van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu

Bezoekuur, Little shop en de laatste loodjes

Door: Zippora

Blijf op de hoogte en volg Zippora

02 Mei 2008 | Noorwegen, Hylkje

Hallo allemaal!!!

Afgelopen week heb ik alwéér bezoek gehad. Pa is een week lang hier geweest om alles te zien en mee te maken.
We hebben het heeel gezellig gehad en hij heeft ontzettend geluk gehad met het weer. Toen hij hier aankwam was het namelijk al meer dan een week stralend weer. Ik kan jullie vertellen, dat is zeldzaam hier in Bergen.

Om maar zo goed mogelijk van het weer te genieten hebben toen voor woensdag kaartjes gekocht voor de reis "Norway in a nutshell". Dat is een openbaarvervoer reis door het gebied hier.
We zijn toen met de trein vanuit Bergen naar Myrdal gegaan. Vanuit Myrdal met de Flåmsbane naar Flåm. (Dat is een heel bijzondere trein, die gaat heel stijl naar beneden door een heel mooi, diep dal. We werden er ook nog even 5 minuten uit gelaten om naar een grote waterval te kijken. Een echte sightseeing trein dus.)
Vanuit Flåm ging de reis verder per boot naar Gudvangen. Dat was schitterend, door de smalste takken van de Noorse fjorden, wat pa en ik eigenlijk veel smaller hadden verwacht. We hebben de hele dag foto's gemaakt en naar onze ogen gezocht, want die hadden we uitgekeken. We hebben heerlijk buiten kunnen zitten op de boot, geen regen dus, al was het wel behoorlijk koud in de wind.
Vanuit Gudvangen, met een leuk tussenstopje bovenop een berg met mooi uitzicht, gingen we met de bus verder naar Voss. En vanuit Voss bracht de trein ons terug naar Bergen.
Dat was een heel gezellige en mooie dag, maar wel wat lang. Ik had een reispilletje genomen, vooral voor de bus en boot. Maar ik had er niet aan gedacht dat je daar wat slaperig van wordt, dom, maarja, ik heb wel heerlijk geslapen die nacht! :p

We hebben ook met een aantal andere meiden Veten beklommen. Dat is de berg aan de andere kan van de weg door Hylkje.

De afgelopen 2 weken hebben we ook onze musical opgevoerd met musikk&teater. Pa heeft er ook naar kunnen kijken. Het was een bizar verhaal over een bloedetende plant en een jongen die hem dat geeft.
Ik speelde een van de 4 hoeren die altijd rond de winkel rondhangen en bij bijna alle liedjes het koortje zingen.
Het was een onwijze ervaring om in relatief korte tijd zo'n project op te zetten. We hebben er veel stress aan gehad, voor met het maken van decor. We hebben een gigantische plantenkop weten te maken die linda met een rugzak statief op haar rug had en waar ze dus in zat. Compleet met lianen, babyplantenhoofdjes en enorme steel (waar Linda in stond)

Vandaag, vrijdag, hebben we het hele decor afgebouwd en is de zaal weer gewoon zaal. Daar werd ik best een beetje verdrietig van, mensen zijn al bezig met inpakken en opruimen enzo, het is op heel veel plekken al behoorlijk leeg aan het worden. Het einde van het jaar is nu veel te goed in zicht. :(

Opa en Oma, ik heb jullie kaartje ontvangen hoor! En het drooghouden bij het afscheidsfeest wordt denk ik heel moeilijk. Ten eerste, we wonen in BErgen, daar is het bijna nooit echt droog. Ten tweede, onmogelijke opgave voor mij :p

Tot snel allemaal!
Zipps

  • 02 Mei 2008 - 14:23

    Pa:

    Dag Zipp en dag alle lezertjes van deze weblog,
    Ik kan het verhaal van Zipp alleen maar bevestigen: Het was erg gezellig; we hebben een onvergetelijk mooie tocht gemaakt; de musical was mooi en grappig en we hebben lekker gelopen / geklommen naar de top van Veten. En dan was er nog Bergen, waar we hebben rondgekeken. Maandag was het bezoekuur voorbij, helaas. Voordat de zuster kwam om het bezoek naar huis te sturen ben ik maar zelf gegaan. Op weg naar het vliegveld hadden we weer FILE!!. Belachelijk toch, voor Noorwegen?! Maar desalniettemin was het bijzonder geslaagd! Gisteren heb ik met opa en oma uit Bilthoven de foto's bekeken. Het was erg leuk om er over te vertellen.
    Zip, geniet van de dingen ook al nadert het afscheid waar je tegenop ziet. Over 8 dagen zien we elkaar als het goed is weer. Tot dan! En groet iedereen van mij.

  • 08 Mei 2008 - 10:02

    Broer:

    Ha wijfie,

    Leuk dat jullie zoveel hebben kunnen doen. jammer dat t afscheid zo dicht bij komt heh. Wordt vast erg moeilijk, maar denk maar zo, hier zitten ook weer een heleboel mensen op je te wachten.

    ik wens je een goede vlucht, en tot zaterdag.

    Kusssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zippora

Lekker genieten van een nieuwe reis met nieuwe avonturen, nieuwe mensen, nieuwe lessen en nieuwe liedjes en nieuwe inzichten!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 32994

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 24 Januari 2012

Toronto

20 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: