Canadian Christmas - Reisverslag uit Dundas, Canada van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu Canadian Christmas - Reisverslag uit Dundas, Canada van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu

Canadian Christmas

Door: Zippora

Blijf op de hoogte en volg Zippora

26 December 2011 | Canada, Dundas

Kerstmis alweer voorbij? Dat ging snel!
En omdat ik niet thuis ben en de dingen doe die ik gewoonlijk met kerst doe, voelt het niet echt alsof het alweer kerst is geweest.

Maar ik heb een paar heel gezellige, typische familie dagen gehad.
Kerstavond was bij de Feddes familie. Dus hebben we met Joanne's ouders, zussen, kids en aanhang en oma-oma gegeten. Oma-oma is Joanne's oma, maar omdat ze Joannes moeder Jane ook oma noemen, wordt overgroot oma Oma-oma genoemd. Dat was een zin met een hoop oma's!
We hebben heerlijke, door Joanne opgevoedde, kalkoen gegeten, zoals je ze in de film ziet. In z'n geheel de oven in. Ja ook met stuffing, wat echt heel erg lekker is!
Daarna kwam natuurlijk het moment voor de kids, het openmaken van cadeautjes! 3 van de 4 zussen Feddes hebben zo ongeveer tegelijk hun eerste kind gekregen, dus het was een drukte van belang met 3 kleuters en een peuter in the house!

Eerste kerstdag ben ik met Matthews familie eerst mee naar de kerstdienst geweest. Lekker kerstliedjes zingen (en naar een onwijs enthousiaste man luisteren die vertelde over wat zo belangrijk was aan kerst. Hihi, ik kon niet alles volgen, maar hij sprong zowat in het rond, zo enthousiast als hij was. Grappige vent!)
En daarna hetzelfde principe nog eens, maar dan bij Matthews gezin, met zijn broer, zus en alle aanhang, andere oma-oma en ik. Hier was het iets rustiger, omdat Margot de enige little person was. En ook ik had dit keer cadeautjes bij me. Ik heb me even laten gaan en had voor iedereen een cadeautje mee. Terwijl zij allemaal lootjes hadden getrokken... maar ik vond het gewoon leuk om ze even te verwennen en iets kleins terug te kunnen doen. Want ze zijn allemaal zo goed voor me geweest daar.

Tweede kerstdag was rustdag. Ik heb een heerlijke wandeling gemaakt met Julie, Joannes zus en heb de rest van de dag rondgehangen (ik kon niet meer naar buiten door de blaren, na het wandelen) en heb ik lekker zitten gitaren, mailen en.... tickets zoeken voor het theater!!
Want van de hele familie de Zoete samen heb ik een kaartje gekregen voor een musical of theatervoorstelling naar keuze (binnen een bepaald budget natuurlijk). Een geweldig cadeau!
Helaas valt Mary Poppins niet binnen het budget, die had ik graag in z'n originele taal gezien.
Maar Cirque du Solei heeft een show in Toronto, mét studentenkorting! Dus hopelijk wordt dat wat! Gezellig met Rhoda samen natuurlijk, niet alleen.

Kortom, ik heb een heerlijke kerst gehad, al voelde het niet als een echte Kerstmis zoals thuis.
Gelukkig is er Skype en ben ik digitaal toch nog even aanwezig geweest bij het familie Tieman Kerst diner! Leuk om iedereen even te zien en horen!

Morgen ga ik nog een keertje Open Mic'en in Hamilton, want een hoop familieleden van mijn gloednieuwe familie hier, wilden me graag een keertje live zien spelen. Dus dat moet geregeld worden!

Ik hoop dat de Kerstmis in Nederland net zo gezellig en leuk is geweest.

Oh en ik moet natuurlijk ook nog even vertellen dat ik ondertussen ook Oom Ben en Olga heb ontmoet. Dat was 2 weken geleden. Een heel leuke ontmoeting. We zouden gaan lunchen en daarvoor hadden ze ook een van Olga's kleindochters uitgenodigd. Superleuk om een nieuwe nicht erbij te hebben. Ookal zijn we unrelated cousins, toch heel leuk. En sjonge jonge wat lijken opa en Ben op elkaar. Ik voelde me meteen op m'n gemak, net Opa! Ik ga binnenkort nog eens bij ze thuis op bezoek voor 'dinner' samen met Monique, the unrelated cousin.

Een maand vol familie dus, zoals December hoort te zijn!

  • 01 Januari 2012 - 23:03

    Opa En Oma Bhv.:

    Leuk, Zipp, je hebt ons weer gezellig bijgepraat! Fijn dat je het zo naar je zin had bij de diverse families. Je zult ze vast nog gaan missen, als je weer in Nederland bent! Groetjes van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zippora

Lekker genieten van een nieuwe reis met nieuwe avonturen, nieuwe mensen, nieuwe lessen en nieuwe liedjes en nieuwe inzichten!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 32973

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 24 Januari 2012

Toronto

20 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: