Interviews and Christmas - Reisverslag uit Toronto, Canada van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu Interviews and Christmas - Reisverslag uit Toronto, Canada van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu

Interviews and Christmas

Door: Zippora

Blijf op de hoogte en volg Zippora

22 December 2011 | Canada, Toronto

Sjonge jonge wat kunnen dingen dubbel zijn zeg!
Nog maar een maand voor ik weer naar huis ga en ik kan niet wachten om terug te gaan, maar eigenlijk wil ik nog helemaal niet weg.
Ik voel me echt heel erg thuis in deze stad. Ik heb het idee dat ik hier al veel langer woon dan 2 maanden, want de eerste maand was ik niet eens in Toronto! Zó raar! Na wat voelt als bijna een heel jaar, is het alweer tijd om terug te gaan.

Maar nu nog even niet, want ik heb nog een hoop te doen!
Ik heb nog zoveel plannen die ik tot uitvoering wil brengen, dat ik, hoe moeilijk dat soms ook is, nog niet aan naar huis gaan wil denken.

Ik ben namelijk bezig, zoals ik al eerder vertelde, met een serie interviews. Ik heb er al 3 gehad en de volgende is morgen!
Dat zijn heel gezellige interviews waarin ik een half uurtje ongeveer klets met andere songwriters die het al ver geschopt hebben met hun muziek.
Ik praat met ze over hoe zij hun carrière zijn gestart en hoe het ze nu vergaat. Het was even inkomen, in de rol van interviewer/gesprekleider. Maar ik vind het een ontzettend leuk project, en een mooie connectie met mijn mede studenten thuis. Ik stuur ze linkjes naar de interviews, zodat ook zij iets kunnen leren van mijn reis hier. Ik heb geen idee of ze er ook daadwerkelijk naar kijken, maar het idee is leuk! Haha!

Verder moet ik vandaag aan de gang met het zoeken naar een geschikte plek om een optreden te doen. Ik heb een aantal ideeën voor waar dat zou kunnen. Ik wil graag een optreden organiseren, iets in de trend van "Zippora and friends" om mijn reis mee af te sluiten. Jammer dat de 2 vrienden die ik hier van te voren al had, allebei in Europa zijn in Januari, dus die kunnen niet komen. Maar ik heb genoeg andere artiesten ontmoet hier die ik wil uitnodigen om te komen spelen.
En al mag ik zelf geen geld verdienen, officieel gezien. Ik wil wel proberen om hun wat te geven, door een kleine deurprijs te vragen voor publiek.
Ik hoop ook dat het niet alleen losse korte optredens worden, maar dat we ook wat dingetjes samen kunnen doen. Meerstemmigheid, of meespelen op andere instrumenten ofzo. Lijkt me tegek!

En ik ben natuurlijk nog steeds druk bezig met hopen op genoeg sneeuw in januari. Want ik heb ondertussen een plekje gevonden om te verblijven in Huntsville. Ik heb contact gehad met een vrouw daar via Couchsurfing. Ze was erg enthousiast want ze had niet eerder iemand van couchsurfing te logeren gehad. Alleen zelf bij anderen gelogeerd.
Ze wil een paar dagen vrij nemen van haar werk om samen wat sneeuwpret te gaan beleven. En mijn grote hoop is dat er genoeg sneeuw is voor een Hondenslee dagtrip. Dat is een van de weinige manier voor mij om echt de natuur in de gaan zonder te verdwalen in de sneeuw en opgevreten te worden door wolven... Geen zorgen, ik zou nooit in mijn eentje op pad gaan!

Wat wel heel vreemd is, is dat het van het weekend Kerstmis is en dat ik hier ben. Aan de ene kan is het heel leuk om eens een ander soort kerst mee te maken. Vol cadeautjes en lichtjes en heel veel kerstmuziek! Maar aan de andere kant is het natuurlijk wel heel gek om niet bij mijn eigen familie te zijn. Dat ben ik zo gewend en dat hoort er natuurlijk wel een beetje bij.
Maar de De Zoete familie is geweldig! Ze hebben me zo'n beetje in de familie geadopteerd onderhand. Dus met kerst ben ik lekker bij hun. Ik heb natuurlijk voor iedereen een kerstcadeautje gekocht, ookal was dat niet echt de bedoeling. Ik vind het fijn om toch iets kleins terug te doen, want ze zijn zo goed geweest voor me! Echt als familie! Ik zal ze ook heel erg missen als ik weer thuis ben. Al zijn Matthew Joanne en Margot in Nederland als ik terug kom. Ik heb nu al zin om ze daar weer te zien.
Afgelopen weekend hebben we al een groot kerstfeest gehad met een groot deel van de De Zoete familie. Alle neven, nichten en ooms en tantes van Michels moeder waren daar en ik heb zelfs kerstcadeautjes gekregen van oma de Zoete. Dat had ik niet verwacht.
Kortom, ik ga een gezellige familie kerst tegemoet, met mijn nieuwe inval familie!

Fijne kerstdagen allemaal! En een speciale dikke kerstknuffel voor mijn échte familie!
En hier is een linkje naar mijn aller eerste interview. Prachtig gemonteerd... hihi mijn allereerste ervaring met video montage! Veel kijkplezier!

http://www.youtube.com/watch?v=h8iLi0dF5hU

XXX

  • 24 December 2011 - 22:53

    Opa En Oma :

    Lieve Zippora, We hebben je lange laatste verhaal gelezen. De bijbehorende video's zullen we in alle rust bekijken. Het is nu hoogste bedtijd! Wat heb nje het nog druk, die laatste paar weken! Toch wel fijn om uit te kijken op weer naar huis gaan, hè?! Geniet nu eerst van een paar gezellige en fijne Kerstdagen! Veel liefs van opa en oma in Bhv.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zippora

Lekker genieten van een nieuwe reis met nieuwe avonturen, nieuwe mensen, nieuwe lessen en nieuwe liedjes en nieuwe inzichten!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 32962

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 24 Januari 2012

Toronto

20 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: