Just a little bit homesick - Reisverslag uit Toronto, Canada van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu Just a little bit homesick - Reisverslag uit Toronto, Canada van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu

Just a little bit homesick

Door: Zippora

Blijf op de hoogte en volg Zippora

27 November 2011 | Canada, Toronto

Zo, dat is alweer aardig lang geleden. De hoogste tijd voor een update over mijn reis.

Nadat ik terug kwam uit New York was het meteen alweer werken geblazen. Er stonden 3 evenementen op het programma.
De eerste was een show die wij sponsorden, tijdens een meerdaags evenement The Hamilton Music Awards. Het concept was hetzelfde als de Bluebird North, 4 artiesten komen een aantal liedjes spelen en vertellen het verhaal erachter. Dit keer was het alleen voor een grote groep studenten. Ze waren onwijs enthousiast!
De zaterdag daarop was er weer een Bluebird North. De laatste BBN voor mij tijdens deze reis, want de volgende in de Toronto area is in februari of maart ergens. Het is een geweldig concept! Ik heb er nu 2 gezien, onwijs inspirerend! Beide keren kreeg ik onwijs de neiging om te gaan schrijven. Maar ik moest op de camera letten en zorgen dat alles goed verliep. Toch heb ik er een hoop inspiratie aan overgehouden!

Het laatste evenement was vorige week maandag.
Het was het eerste interview in een serie dat live op internet te volgen van voor leden van de songwriters association. Ik bestuurde de camera.
Christopher Ward en Melanie Doune werden geïnterviewd over de balans in werk en familie en hoe zij dat aanpakken. Wederom een heel interessant interview! Al ben ik natuurlijk nog niet bezig met het balanceren van werk en gezin.

Toch heb ik een beetje een minder goede 2 weken gehad. Ik heb heel veel last gehad van mijn nek en schouders, en had daardoor heel veel hoofdpijn en weinig energie. En daarbij zit ik op kantoor veel achter de computer.
Dus ik heb heel veel thuis gezeten in de avonden, weinig opgetreden en weinig vrienden gezien. Niet gek dus, dat ik een beetje heimwee kreeg.
Daarbij is het natuurlijk nu de tijd vol verjaardagen en familie feesten.
Maargoed, met Kerst ga ik gezellig naar mijn inval familie de Zoete! En mijn nek en schouders worden hopelijk beter nu we een ander matras hebben geregeld voor op mijn bed. Terry en Isabel zijn heel lieve mensen!

Komende week wordt sowieso interessanter dan de afgelopen 2. Ik ben bezig met het organiseren van zo'n zelfde interview bij de SAC, maar dan voor mijn stage.
Ik ga zelf namelijk iemand interviewen. Ik ga het dan hebben over het beginnen van een carrière als singer/songwriter. Het is nog niet duidelijk wie ik ga interviewen, dat gaat deze week besloten worden. Maar het wordt sowieso iemand met heel veel ervaring. Iemand die al jaren in het vak zit en heel veel kan vertellen over hoe je je carrière kunt opzetten.
Dat gaat dan eveneens live te volgen zijn voor leden van de SAC en ik wil heel graag dat het ook voor studenten van de Avp live te volgen is, zodat het niet alleen voor mijzelf heel interessant is, maar ook voor mijn medestudenten die allemaal aan het begin staan van hun muzikale carrières.
Ik vind het echt een tegek idee!

Naast de live streaming ga ik ook voor mijn eigen video verslag songwriters interviewen over hun ervaringen als beginnend artiest. Matthew is natuurlijk al van de parij, maar ik hoop ook een hoop anderen te regelen om hun ervaringen te delen en om hun Tip van de Dag met mij en alle kijkertjes thuis te delen!
Ik vind het fijn om echt een doel te hebben om aan te werken. Dat haalt me hopelijk weer een beetje uit de heimwee! Niet dat het heel erg is met de heimwee, maar ik heb het liever natuurlijk gewoon helemaal niet!
Ik heb ook gewoon een veel te leuk vriendje thuis! Daar komt het allemaal door! (handig, gewoon je vriendje de schuld geven! hihi)

Meer dus over mijn eigen live interview binnenkort!
SPANNEND!! Vind het wel een klein beetje eng om iets van een uur lang een interview te houden in het Engels, ook al ben ik nu al helemaal gewend aan het Engels praten en gaat dat prima!

Oh en opa en oma O, ik ga binnenkort oom Ben ook even bellen, door alle drukte is dat er nog steeds niet van gekomen. Maar het lijkt me nog steeds erg leuk om onbekende familie te ontmoeten!

  • 28 November 2011 - 03:14

    Zippora Meindertje Tieman:

    Oh en het uploaden van materiaal voor mijn video verslag gaat wat moeizaam, vandaar dat de volgende aflevering nog niet online staat. Maar ik ga er vanuit dat het eind volgende week allemaal goed komt en de volgende aflevering online staat.

  • 28 November 2011 - 16:08

    O & O Te O:

    arvoor in de plaat komt een laminaarvloer, die Doddelproof is.

    Leuk dat je van plan bent oom Ben in Toronto te bellen.
    Horen we nog wel of dat gelukt is.

    En nu gaan we koken !

    Bye bye,

    O&OteO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zippora

Lekker genieten van een nieuwe reis met nieuwe avonturen, nieuwe mensen, nieuwe lessen en nieuwe liedjes en nieuwe inzichten!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 32980

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 24 Januari 2012

Toronto

20 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: