Roadtrips and waterfalls - Reisverslag uit Dundas, Canada van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu Roadtrips and waterfalls - Reisverslag uit Dundas, Canada van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu

Roadtrips and waterfalls

Door: Zippora

Blijf op de hoogte en volg Zippora

06 Oktober 2011 | Canada, Dundas

Twee weken alweer! De tijd gaat snel, maar aan de andere kant lijkt het of ik hier al veel langer ben.
Ja, ik ben nog steeds bij Matthew en Joanne thuis. Het is heerlijk om even flink te ontspannen en te wennen aan het weg-zijn, en aan het Engels praten natuurlijk.

Zoals beloofd zal ik een samenvatting geven van het weekend met Matthew. Er stonden 4 shows gepland. Donderdag tijdens lunchtijd was de eerste, op een College in London, Ontario. Dat is ten zuid-westen van Toronto, een behoorlijk stukje west.
Ik ben toen niet meegeweest, het was een lange show en Matthew zou al vroeg vertrekken.
Die middag zijn we vertrokken, in een auto vol gitaren, versterkers en tassen, op weg naar Cambellford. Daar moest hij de hele avond spelen in een heel klein kroegje, the Stinking Rose. Echt een kroegje in een klein dorp, waar iedereen elkaar kent. Er zat een oud stel de hele tijd vliegen te meppen tijdens het drinken van hun wijntje. Er was een heel aardige, maar nogal luidruchtige barvrouw en er waren wat vaste klanten.
Matthew had al gezegd dat hij de 2 duetten die ik altijd mee mag doen zou spelen, dus ik had me er erg op verheugd. Maar wat me nog enthousiaster maakte was dat ik ook een setje van mijn eigen liedjes mocht spelen! Het was allemaal niet zo formeel, dus dat was geen probleem.
Ik heb dus meteen mijn gloednieuwe gitaar kunnen testen en het ging ontzettend goed!
(ik heb nog wat moeite met het uploaden van de filmbeelden die ik heb gemaakt, maar over een poosje zal het te zien zijn in aflevering 2 van mijn filmpjes op www.Froeks.tv)

Die avond sliepen we bij een jonge vrouw die in de bar werkte en haar vriend. Een beetje een alternatief stel met een klein huisje vlakbij de kroeg, met een geweldige bank! Op die manier wil ik elke nacht wel op de bank slapen! En Meineke en Hugo, de slaapzak ik al vollop gebruikt dat weekend, ik ben blij dat ik hem toch heb meegenomen, bedankt!

De volgende ochtend gingen we naar Ottawa voor een huiskamerconcert bij een oude vriend van Matthew. Het was de bedoeling dat we even de spullen bij die man thuis zouden brengen en dat Matthew mij daarna naar de binnenstad zou brengen, zodat ik rond kon kijken in de hoofdstad. Maar dat ging niet door, want omdat we nog ver buiten de binnenstad zaten, zou dat zonde zijn geweest van de tijd die Matthew wilde gebruiken om wat papierwerk te doen.
Dus hebben de we hele dag rondgehangen in het huis van Mike en Michelle en hun kinderen. Ik voelde me af en toe een beetje ongemakkelijk, want matthew zat boven te werken en ik zat in de huiskamer met Mike. We waren allebei aan het werk, maarja ik kende hem natuurlijk niet. Ik had het ook vreselijk koud, want dat weekend was het weer ineens omgeslagen van prachtige nazomer naar kil herfstweer.
Het huiskamer concert was heel leuk! Er waren een hoop leuke mensen van mijn leeftijd of ietsje ouder met wie ik veel gekletst heb. En de liedjes die ik met Matthew mee mocht zingen gingen vrij goed.

De volgende dag gingen we naar een klein plaatsje een half uurtje buiten Ottawa, maar niet voordat ik in de binnenstad had rondgekeken. Matthew had afgesproken met een vriend in Ottawa en dat gaf mij de kans om een paar uur door de stad te wandelen en de bekende dingen te bekijken.
Ik heb de parlementsgebouwen gezien, in mooie Britse stijl, een heel vreemd katten huis. Dat stond midden op Parlement Hill. Het was een soort vogelhuis/hondenhok. En daar woonden een stuk of 10 katten. Elke dag kwam er een man om ze te voeren en die was er toevallig precies toen ik daar het bordje stond te lezen. Heel vreemd! Er schijnen al sinds de jaren 70 katten in dat huisje te wonen.
Verder heb ik de grote kunsthal bekeken. Wat een enorm gebouw was dat zeg! Vooral bij de tijdelijke tentoonstelling waren mooie dingen te zien!
En ik ben bij de markt geweest en heb 's werelds grootste koek gekocht! Geweldig!!

Die avond deed Matthew het voorprogramma voor een artiest die zichzelf Brad Sucks noemt. Hij treed bijna nooit op, maar verdient wel een heleboel geld aan zijn muziek. Hij heeft kennelijk een heel erg goed systeem online waar hij enorm veel verkoopt. En hij heeft een enorme groep trouwe fans. Zo trouw zelfs dat er een jongen helemaal uit Hongarije was gekomen om deze show te zien!
Ik vond de muziek niet geniaal, maar het was een leuke avond in een restaurant met ontzettend leuk personeel.
Zondag waren we allebei helemaal gesloopt. Ik had slecht geslapen in het bed van een vreemde. Zij waren zelf niet thuis maar hadden gezegd dat we hun huis mochten gebruiken. Maar we wisten niet zeker of het wel de bedoeling was dat we ook hun slaapkamer zouden gebruiken. Dus heb ik in mijn slaapzak boven op hun lakens gelegen en gedroomd dat ze thuiskwamen en heel vreemd zouden opkijken als er ineens iemand in hun bed lag. Maarja, Matthew had daar eerder gelogeerd, dus het zat wel goed.
Na een lange lange rit in de auto en een geweldig ontbijt to go van de vriendin van Brad waren we thuis. Wat heb ik heerlijk geslapen die nacht, op het behoorlijk harde houten bed dat tijdelijk mijn bedje is.

Gisteren ben ik dan eindelijk naar Niagara Falls geweest. Ik wist eerder niet dat de stad waar de watervallen aan liggen ook Niagara Falls heet. Maar het was prachtig! Die watervallen zijn ontzettend indrukwekkend! Ik ben met de Maid of the Mist langs het denderende water gevaren, dankbaar dat ik een poncho had gekregen want deze douche was krachtiger dan dat dingetje dat bij ons in het studentenhuis hangt.
Ik had al zoveel foto's opgezocht en via google streetview gekeken naar de falls dat het heel vreemd was om er ineens ook echt te zijn. Maar daardoor niet minder mooi!
En dat die stad! Die ziet eruit alsof je door Walibi World loopt! Overal speelhallen en grote beelden aan de gevels die beginnen te praten en te roepen als je langsloopt. Onwijs veel kleuren en harde muziek! Echt heel bizar! Alsof je door Disneyland loopt. Er liepen nog net geen Mickey's en Pluto's rond daar! (Al had ik best met Ijoor op de foto gewild)

Volgende week wil ik dan eindelijk naar Toronto. Ik zou eigenlijk dit weekend al gaan, omdat een vriend van me, die nu in New York op stage is, langs zou komen in Toronto. Maar die komt pas over een tijdje. Dus het Thanksgiving weekend blijf ik nog bij Matthew. Zijn hele familie heeft me al uitgenodigd om mee te eten op thanksgiving. Wat echt nog belangrijker is dan Kerstmis hier.
En daarna wil ik in ieder geval een paar dagen naar Toronto gaan om op onderzoek uit te gaan naar Hostels en te kijken of ik ergens een woon/werk deal kan sluiten. Dat vind ik toch wel spannend hoor! Maar ik heb vooral veel zin om de grote stad te gaan verkennen!

Dus Happy Thanksgiving allemaal!! En snel meer over mijn stadse verhalen!

  • 08 Oktober 2011 - 14:35

    Bette:

    Mooi hoor!

  • 09 Oktober 2011 - 19:48

    Zippora:

    Ohja, op verzoek ook nog de tekst die ik heb gemaakt tijdens de roadtrip:

    Bomen schieten voorbij
    Nieuw kleuren schuiven het groen aan de kant
    Het is rustig en het bos strekt zich ver voor ons uit

    Uren gaan voorbij
    De auto wordt gevuld met muziek van de besten
    Het is rustig en in de verte komt de stad in zicht

    Geroezemoes en een harde lach
    Een stiekem weggepinkte traan
    De volle klank van mijn gitaar
    En dan de weg weer op en gaan

    Het is de bedoeling dat dit nog een liedje gaat worden. Het eerste liedje van deze reis is al bijna af!

  • 10 Oktober 2011 - 19:33

    Opa En Oma In Bhv.:

    Lieve Zipp, We hebben weer met veel genoegen je reisverslag gelezen. Wat maak jij een massa bijzondere dingen mee! De foto's die je er bij stuurt zijn trouwens ook de moeite waard. Ga zo door! Veel succes met al je plannen! Hartelijk gegroet, veel liefs van opa en oma in Bhv.

  • 13 Oktober 2011 - 10:11

    Je Zus:

    Jaloers!!

  • 28 Oktober 2011 - 07:18

    Susanne:

    zip, wat schrijf ke toch mooie verhalen, ik krijg er 'fernweh'of 'reisefieber'van. ik wil weg.....liefs sus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zippora

Lekker genieten van een nieuwe reis met nieuwe avonturen, nieuwe mensen, nieuwe lessen en nieuwe liedjes en nieuwe inzichten!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 32976

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 24 Januari 2012

Toronto

20 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: