Veilig geland - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu Veilig geland - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu

Veilig geland

Door: Zippora

Blijf op de hoogte en volg Zippora

22 September 2011 | Canada, Hamilton

Nou daar ben ik dan! Heel vreemd om me te bedenken dat ik echt aan de andere kan van de wereld zit en ook dat ik hier nog wel eventjes blijf. Ik heb zo lang en hard gewerkt om deze reis te realiseren en ik heb zoveel nagedacht over hoe het zou zijn, dat het best vreemd is dat het nu ook echt is.

De reis verliep prima. Het afscheid was eventjes moeilijk, maarja ik ken mezelf en had het eigenlijk nog wel moeilijker verwacht. De man bij de douane was heel vriendelijk en vroeg nog of het wel goed met me ging.
En dan zit je in het vliegtuig. Nou, ik had mijn koekje nog niet op of we gingen alweer landen, in Parijs. (Ik heb goed uit het raampje gekeken, maar geen eiffeltoren gezien) Daar was het wel eventjes stressen, ook zoiets waar ik goed in ben. Ik had 1 uur en 55 minuten voor de overstap en dan zou het vliegtuig vertrekken. We hadden met de vlucht vanuit Amsterdam een klein beetje vertraging, en ik moet opnieuw door de douane in Parijs. Eerst was er al een soort overstap controle, waarvoor we in de rij moesten, en daarna ook nog douane. En dat duurde me toch lang! En het was warm daarbinnen en ik had natuurlijk heel braaf geen vloeistoffen bij me, die had ik er op schiphol al uit gehuild, die zaten in de zakdoek in mijn zak.
Toen ik uiteindelijk zonder problemen door de douane was en mijn handtas was geïnspecteerd, kon ik naar de gate voor de lange vlucht naar Toronto.

Ik zat gelukkig weer bij het raam en naast een Canadese Rus en een Indiase Amerikaanse. Dat was heel gezellig!
In Toronto aangekomen was er veel regen, ik voelde me er gelijk thuis. We werden van controle naar controle gestuurd en ik heb meerdere keren moeten vertellen wat ik kwam doen en waar ik zou verblijven voor zo lang.
Toen ik vertelde dat ik op stage was en dat ik een documentaire zou gaan maken, was de vraag waar de tas met mijn apparatuur dan was. Ze keek nogal vreemd op toen ik op mijn handtas wees, waar de flipcam van Froeks in zat.

Gelukkig had Matthew niet lang hoeven wachten. We konden gelijk door naar zijn was, wat met de enorme file daar ook nogal een lange rit was.
We hebben onderweg nog een gier zien vliegen! Ik wist niet dat die hier zaten.

Nu zit ik lekker fris en uitgeslapen (dat was ook wel nodig, al had ik verwacht veel vroeger wakker te worden dan half 8, wat bij jullie half 2 is) bij hem in de keuken. Ik heb zijn vrouw en dochtertje ontmoet en straks ga met met Matthew mee naar een bandrepetitie om te kijken en luisteren.

Een goed begin van de reis dus!


  • 22 September 2011 - 19:23

    Opa En Oma In Bhv.:

    Blij te lezen dat je de reis er goed hebt afgebracht. Wat wensen wij je een mooie tijd daar in dat vreselijk verre land! veel liefs van opa en oma in Bithoven.

  • 23 September 2011 - 10:09

    Hadewich:

    Ik wilde gisteren al reageren maar toen had mijn toetsenbord even geen zin om mee te werken.. Dus hierbij: Wat ee nrelaxed begin! Meteen mee naar die bandrepetitie en door de regen zal je je indd wel thuis voelen. Al schijnt hier momenteel de zon(!). Hoelang blijf je nu bij Matthew? Of is dat nog niet bekend? :) Veel plezier daar!! xx

  • 23 September 2011 - 14:40

    Pa:

    Ha die Zipp,
    Fijn dat je er bent! Je had mij niet eens bij nodig om toch nog stress op te lopen in Parijs:). Vanmorgen heb ik deze weblog en Foeks maar eens bij onze favorieten gezet. Meteen bij beide wat rondgesnuffeld. Erg leuk om nu weer e.e.a. uit Noorwegen terug te lezen. Groeten vanuit een zeer zonnig Groningen

  • 23 September 2011 - 17:30

    O & O Te O:

    Hartelijke groeten uit Oldenzaal.
    Wat leuk om al zo snel jouw eerste ervaringen te lezen.
    Zo zit je aan de stamppot rauwe andijve en zo en zo is daar die menslievende douanier met zijn vaderlijke blik die voor jou een vangnet is.
    Trouwens, hij is voor iedereen een
    vangnet; daar wordt hij voor betaald.

    Opa Oldenzaal was in 1994 in Hamelton, op bezoek bij nederlandse vrienden,die daar al 40 jaar wonen, maar nog steeds geen woord Engels spreken.
    Met spanning wachten we jouw volgend verslag af.
    Misschien moeten we bij het lezen (weer) een traantje wegpinken

    Doeggg! O & O te O

  • 25 September 2011 - 17:37

    Bette:

    Hoi Zipp! Nog steeds alles goed daar in het verre westen? Je krijgt toch wel genoeg regen? Ga anders even onder de waterval staan. Hier is het nu heerlijk weer. De boeken zijn er nog steeds niet. Zal wel na 1 oktober worden (dan gaan ze ook naar de winkels). Ik stuur er wel eentje op. Kus, mams.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zippora

Lekker genieten van een nieuwe reis met nieuwe avonturen, nieuwe mensen, nieuwe lessen en nieuwe liedjes en nieuwe inzichten!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 32981

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 24 Januari 2012

Toronto

20 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: