Laatste bericht - Reisverslag uit Hylkje, Noorwegen van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu Laatste bericht - Reisverslag uit Hylkje, Noorwegen van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu

Laatste bericht

Door: Zippora

Blijf op de hoogte en volg Zippora

14 Mei 2008 | Noorwegen, Hylkje

Lieve lieve mensen!!

Een laatste op mijn trouwe weblog. Het jaar op Åsane Folkehøgskole is alweer afgelopen. Het is heel gek om weer thuis te zijn. Het voelt niet alsof het voorbij is. Maar het voelt ook niet alsof ik weer terug ga binnenkort.

Ik ben opgehaald door m'n lieve broer en zussen en ik was helemaal kapot.
Vrijdagavond hadden we het afscheidsfeest met ouders en daarna nog een feestje alleen voor de leerlingen. Dat werd heel laat, en de volgende ochtend een laatste Ha Det Bra voor iedereen. Heeeeeel erg veel tranen en knuffels enzo. Dat was echt ontzettend zwaar, en mama en died stonden er maar een beetje naast, volgens mij was het voor hun heel gek om te zien.
Toen was het tijd om te bus in stappen. De school had een bus geregeld die naar het vliegveld ging.
Dat was ook een zware rit. Toen ik net opgehouden was met snikken waren we bij Åsane sentrum en ging Cathrine de bus uit, toen begon ik weer. Toen was ik net weer uitgehuild, en toen kwmaen we aan in het centrum en toen ging Janne de bus uit, en zip begon weer.
Ik was heel blij dat Elisabeth naast me zat tot aan het vliegveld.

Ik was helemaal uitgeput na de reis en alle tranen. Het is moeilijk te beschrijven hoe raar het is om ineens dag te moeten zeggen tegen een groep met wie je een jaar lang altijd samen bent geweest. Negen maanden maar, alleen het voelt als veel meer!!

Maar zo makkelijk komen ze niet van me af daar. Ik blijf ze lekker mailen en schrijven enzo, en ik ben zeker van plan om naar de reunie te gaan in de herfst.
En ik geloof dat ik een nieuwe favoriet vakantieland heb gevonden!

Bedankt voor alle jullie leuke berichten, dat heeft me ontzettend gesteund in de tijden dat het niet zo heel leuk was. We zien elkaar vast heel snel weer.
Veel liefs, Zippora

  • 14 Mei 2008 - 17:29

    Hadewich!:

    hoooi!
    ik vben echt heel blij dat je weer terig bent, al snap ik heel goed dat jij t wat minder vind ;) Maar goed volgens mij komt het wel goed als we maar genoeg leuke dingen doen.. Ik stel me beschikbaar hoor om leuke dingen te ondernemen^^ Ik denk dat we elkaar heeel snel weer zien!!!!

    Dikke knuffel!!!
    wiegje

  • 17 Mei 2008 - 12:31

    Pa:

    Nou, zal ik dan maar weer eens? Het loopt al een tijdje geen storm. Gisteren heb ik de grens van 5000 bezoekjes aan blz. van deze weblog doorbroken. Een heugelijk feit, dat nog op gepaste wijze gevierd dient te worden. Maar nu over de inhoud, want je vertelt heel veel en heel openhartig over hoe je het afscheid beleefd hebt, zoals je steeds helder en openhartig geschreven hebt.
    Zipp, je bent door dalen en over pieken gegaan. Zo-om, want zonder die dalen was je nooit in de buurt van die pieken gekomen. Ik ben blij, dat ik allebei heb meegemaakt; de dalen door de telefoon en over de email; van de hoogtepunten heb ik ook iets meegemaakt, door te zien hoe je op school opgenomen was in het geheel en heel gemakkelijk en vanzelfsprekend omging met mensen, een taal, omstandigheden die je een jaar geleden nog helemaal vreemd waren. Als je in een dal zat was dat helemaal niet fijn. Ook afscheid nemen niet. Daar zag je al lang tegenop. Maar het hoort er wel bij. Met de huidige middelen is er gelukkig veel contact mogelijk. Ik denk, dat je sterker geworden bent van al die ervaringen die je hebt opgedaan en dat je daar in je verdere leven veel aan hebt. Ik heb het al wel tegen je gezegd, maar ik vind, dat het ook hier op je weblog hoort te staan:
    Je heb het fantastisch gedaan!!

  • 18 Mei 2008 - 20:28

    O&O Te BHV.:

    Lieve Zipp, In plaats van was ophangen ben ik lekker even gaan kijken of er iets op de mail stond. Tja, dan vind ik een laatste bericht van onze jongste kleindochter. Althans, een laatste over je verblijf in Noorwegen. Het is goed dat je zo over je moeilijke afscheid kunt vertellen. Het valt niet mee, hè, al die mensen die je zo vertrouwd zijn geworden, los te moeten laten. Zo gaat het vaak. Een nieuwe ervaring. Ik hoop dat je al gauw meer weet over de mogelijkheden in dit land. Of je wordt toegelaten op de plek waar je graag naar toe wilt. Nu ga ik Opa waarschuwen dat hij beslist je laatste bericht moet komen lezen. Wie weet tot spoedig ziens! Dag meisjemaat, een kusje van je Oma.

  • 18 Mei 2008 - 20:59

    Opa In Bhv:

    Natuurlijk ben ik gauw gekomen om je laatste bericht over Noorwegen en je terugreis te lezen: een boeiend verhaal!Het was gezellig je afgelopen maandag weer te zien en te horen dat je weer aan de gang wilt gaan. Heb je je "getuigschrift" uit Hylkje al opgevraagd? Nu nog een ander bericht: op zaterdag 28 juni willen we een feestje geven omdat we dan 55 jaar getrouwd zijn (geweest). We rekenen er vast op dat jij er ook bij zult zijn dus:vrijhouden die dag! Nou dag:tot horens en misschien zelfs tot ziens! Groet ook van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zippora

Lekker genieten van een nieuwe reis met nieuwe avonturen, nieuwe mensen, nieuwe lessen en nieuwe liedjes en nieuwe inzichten!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 32974

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 24 Januari 2012

Toronto

20 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: