Klassenreis naar London - Reisverslag uit Hylkje, Noorwegen van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu Klassenreis naar London - Reisverslag uit Hylkje, Noorwegen van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu

Klassenreis naar London

Door: Zippora

Blijf op de hoogte en volg Zippora

13 April 2008 | Noorwegen, Hylkje

And now for something compleetly different, ik ben namelijk in Londen geweest... :p

Ik zal elke dag kort beschrijven, anders wordt dit bericht wel heel gigantisch.

Dag 1, vrijdag
Dag 1 kwamen we erachter dat het ontbijt in ons hotel neit heel veel voorstelde, bolletjes, boter en jam.
Na het ontbijt gingen we naar Shakespeare's theater The Globe.
Eerst hebben we wat rondgekeken in het museum dat eraan vast zit. En daar hadden ze mega koelkastpoëzie in Shakespeare Engels. (De mensen die wel eens bij ons thuis zijn weten wel wat ik bedoel) Helaas heb ik het niet in het klein kunnen vinden.
Daarna kregen we een rondleiding en workshop van een heel enthousiaste theaterproducent. :d
Na het ochtend/lunch programma hadden we altijd vrij om de stad in te gaan enzo. Dus toen zijn we gaan shoppen in Oxfordstreet.
Die avond gingen we naar de musical Chicago. Dat was een goed begin van de week! Ik vond de musical iets te veel hetzelfde als de film, maar hij was wel heel gaaf!

dag 2
De zaterdag was helemaal leeg gehouden zodat we de hele dag zelf konden inplannen. Ook geen musical in de avond. We zijn naar Camden Town gegaan en Runa en ik hebben nog geprobeerd kaartjes te kopen voor de musical Wicked, die ik vorig jaar in London heb gezien, maar die waren wel erg duur. Daar baal ik heel erg van, nog steeds, maar misschien gaan ze Wicked wel in Nederland doen ooit.
Die avond zijn we in een typische pub gaan zitten en hebben het heel gezellig gehad!

Dag 3
Zondag zouden we het in de ochtend eigenlijk rustigaan doen en gaan picknicken in Hydepark. Maar het sneeuwde! Belachelijk toch? :p Toen zijn we maar gaan lunchen in een restaurant en hebben daarna weer vrij gekregen.
Wat ik wel jammer vind was dat de anderen in de vrije tijd eigenlijk alleen maar gingen shoppen. Sighseeing in je eentje is niet zo heel gezellig dus ben ik elke keer mee gegaan. HEt is neit dat het neit gezellig was, want dat was het absoluut, maar ik vind het wel jammer.
Die avond zijn we naar The Comedy Store gegaan. Een ontzettend Britse komedie show. Het is wel vergelijkbaar met de Lama's, met improvisatie spelletjes gebaseerd op suggesties van het publiek.

Dag 4
Maandagochtend gingen we op weg naar onze 2e workshop, een musicalworkshop. Dat was opzich heel erg leuk, niet heel veel nieuws geleerd, maar we hebben een heel leuke theaterles gehad.
Daarna zijn we met een stel opzoek gegaan naar Abbey Road om een foto te maken op het beroemde Beatles zeebrapad. (let op de foto op Sigbjørns voeten, hij kent de cover:p)
En we zijn zelfs nog even in de Abbey Road studio geweest, verder dan de hal kwamen we niet, maar we zijn erin geweest! :p
Die avond was het hoogtepunt van de week: musical Billy Eliot. Die was echt fantastisch!!! HEt gaat over een jongetje in een heel hard mannenmilieu dat ontdekt dat hij wil balletdansen.
Ongelooflijk, ik heb nog nooit een zó jong iemand met zoveel passie en kracht zien dansen. WAUW!!

Dag 5
Op dinsdag kregen we een backstagetour in het National Royal Theater. Dat was heel interessant. Ze vertelde ons vanalles over hoe ze werkten met decor en dat er vaak een hele set van een ander stuk boven je hoofd zweeft in de "stagetower". En we hebben een kijkje genomen in ruimtes waar ze het decor maken en geleerd hoe de draaischijf in de vloer op het podium werkt met liften enzo.
Daarna zijn we eindelijk typische London dingen gaan bekijken. We hebben flink afgedingt bij de opendak bus en hebben ons minstens 2 uur laten rondrijden over de Towerbridge, langs St. Paul's, langs buckingham palace en alle andere typische londen dingen.
In de avond zijn we naar Mozart's The magic Flute geweest, uitgevoerd door een Afrikaanse groep. Dat gaf een heel grappig effect aan een opera. Een opera begeleid door Xilofoons en trommels en met afrikaanse dansen op platte blote voeten.

dag 6
In de ochtend van dag 6 konden we kiezen uit 2 lunchconcerten. Eentje was een Shakespeare stuk in 50 minuten uitgevoerd en eentje was een piano-cello concert. Ik ben naar het piano-cello concert gegaan. We zijn een muziek en theater klas en hadden alleen nog maar theater bezocht, dus ik vond het tijd voor wat muziek.
Het was een heel mooi concert in een mooi kerkje bij Piccadilly Circus.
Daarna zijn we in die gigantische speelgoedwinkel naar binnen gagaan en hebben ons flink vermaakt! Die winkel is 5 etages hoog en overal speelgoed! Er staan overal mensen uit de winkel dingen te demonstreren, kaartentrucs uit te halen en met vliegtuigjes door de lucht de zoemen.
's Avonds zijn we naar de laatste musical van de week geweest, Hairspray. Daar had ik eigenlijk meer van verwacht. Tot aan de pauze vond ik het opzich heel leuk, maar niet heel bijzonder. Na de pauze werd het één groot spectakel met kleuren en dans en muziek. Hairspray is echt een "Feel too good musical", wauw, wat een vrolijkheid!

Dag 7
Donderdag was de dag van vertrek. We gingen pas eind van de middag naar het vliegveld dus hebben we tijd gekregen voor paniekshopping. Om al het engelse geld weg te shoppen. Dus ben ik met een paar anderen nog een keertje naar Camden Town gegaan.

Zoals je ziet heb ik een super leuke en drukke week gehad met allerlei speciale dingen die je in een eigen geplant weekje Londen nooit zou beleven, en daar ben ik heeel blij om! :)

  • 13 April 2008 - 12:37

    Hadewichje:

    haaj!
    wauw, t klinkt allemaal weer supervet ^^
    Ik ben wel een beetje jaloerseigenlijk (A) maar goed ik ga gewoon nog een keertje terug naar london :P
    Echt leuk om allemaal te lezen en dan vanalles te herkennen! Jammer dat wicked niet door kon gaan.. maar ja, zonder mij hea..:P (vast minder leuk(A))

    Ik vind t wel leuk dat k de eerste ben met een reactie :P

    Nou ja have weer fun in t noorden!!

    Kus

  • 13 April 2008 - 22:07

    Pa:

    Vanavond, net thuisgekomen uit Ouderkerk - het was hartstikke gezellig op de verjaardag van Leo en ik heb jouw groeten en felicitaties overgebracht - snel nog even kijken of er al een nieuw stukje op je weblog staat en ja: daar was het, compleet met foto's: Zippora in Londen; Zippora gaat cultureel en als klap op de vuurpijl Zippora wil niet gaan winkelen. Dat laatste is bijna zorgwekkend.
    Even tussendoor een quizvraagje voor Zipp en alle oplettende lezertjes: Wat is er anders aan dit verhaal + foto's dan in de 4 vorige verhalen + foto's? Inzendingen welkom op barttieman@planet.nl en de winnaar gaat strijken met de eer en de roem.
    Leuk wat ze met perron 9 3/4 gedaan hebben: dat bagagekarretje! Jammer voor jou, Zipp, maar wat je ook probeert; als Dreuzel kom je er echt niet doorheen! Helaas ben ik al heel ver in deel 7, dus binnenkort heb ik de hele serie uit. Daarna dus nooit meer Harry! Jammer hoor, want het boeit me nog steeds.
    Groeten

  • 14 April 2008 - 20:06

    O&O Te Bhv:

    Wat een reis en wat hebben jullie veel, voor ons onbekende, boeiende dingen gedaan en gezien. We moeten nodig ook weer 's naar Londen misschien wel door de Kanaaltunnel, vanwege het uitzicht,dat begrijp je.Hebben jullie nog meer van die bijzondere excursies tegoed? Enfin, als pappa komt zullen jullie vast ook wel ,s iets ongewoons gaan doen!Nou meid, nog een fijne tijd en hartelijke groeten van ons allebei.

  • 15 April 2008 - 14:42

    Hadewichje:

    he bale.. ik nóg niet gewonnen (komt nog wel;))

  • 15 April 2008 - 16:20

    Zipp:

    Ik weet het ik weet het!!!!

    Pap, is het antwoord op je quizvraag dat ik m'n zinnen anders formuleer?? Dat heb je al eens eerder gezegd dus ik dacht, ik gok het erop. :p

    (Ik heb het zelf niet altijd door, maar ik schijn noorse formuleringen te gebruiken, dat even voor de anderen)

  • 15 April 2008 - 16:49

    Pa:

    Helaas, na Hadewich heb ook jij, Zippora, de hoofdprijs nog niet gewonnen. Kijk maar eens goed. Er is een verschil tussen het verhaal uit (of eigenlijk over) Londen en die ervoor. Dus als je voor de eeuwige roem gaat, nog een keer proberen. Maar kennelijk heb ik jullie wel nieuwsgierig gemaakt. Het is in feite iets doodgewoons; niet spectaculair. Succes!

  • 15 April 2008 - 17:41

    Bette:

    Ik weet het: Het is zomertijd!
    En Zipp, zeg maar tegen Sigbkorn dat hij de volgende keer een kevertje moet zoeken en dat op de plaatst van die bus zetten. Misschien mag ie die van Naomi lenen?
    Dag!

  • 15 April 2008 - 17:42

    Bette:

    Sigbjørn bedoel ik...

  • 15 April 2008 - 20:42

    Zipp:

    Ja, ik vind het jammer van de bus, maar beter zo'n rode bus dan een gloednieuwe moderne auto daar, ikke sant??

    Pa ik heb nog 2 ideeën.
    idee 1: ik heb het in dagboekvorm geschreven ipv één grote brei met verhaal en belevenissen.
    idee 2: er staan Engelse woorden tussendoor ipv Noorse

    En???

  • 16 April 2008 - 10:48

    Faren Din:

    Ja Zipp, du har vunnet den første prisen: evig berømmelse og evigt ry! Du er flink!
    Wat mij opviel was, dat je vaak Noorse woorden gebruikt die voor jou heel gewoon zijn en dagelijke begrippen aanduiden, maar deze keer, toen je over Londen schreef, heb je niet één keer een Noors woord gebruikt, maar wel Engels. (Dat zegt heel veel over hoe taal werkt.) Het is verder geen groots en spectaculair gegeven, maar, zoals je weet, interesseren mij dat soort dingen. Vandaar.
    Vi sees mandag!!

  • 16 April 2008 - 14:36

    Zipp:

    WOEHOE!!! :) :)
    Ik wil graag iedereen bedanken die me gesteund heeft in deze strijd, en vooral Hadewich, omdat ze mijn inspiratie is geweest en met me mee heeft gedacht en me altijd steunt in zulke dingen.

    Dank u *snif snif*

    Het is trouwens, vi sees PÅ mandag, maar dat even terzijde.

    xxx

  • 17 April 2008 - 20:20

    Pa:

    Wat een emotie! Maar goed, je bent nu eenmaal bedreven in overdrijven (in 3 bedrijven).
    Je zei laatst, dat je verlangt naar de lente. Wist je, dat het de komende tijd mooi weer gaat worden in Zuid-Noorwegen? Ruim een week zonnig, maar koel. Ik heb de meteosite bekeken en daar zeggen ze dat. Dit bericht - d.w.z. iets van deze strekking - had ik al eerder geplaatst, maar dat is kennelijk niet doorgekomen. Daarom nog maar een keer.

    Vi sees PÅ mandag

  • 18 April 2008 - 13:55

    Zipp:

    JA het is inderdaad heerlijk weer hier! Eindelijk geen regen, al een paar dagen geen druppel gehad! :o
    We zitten met de lunch heerlijk in de zon en spelen Ludo (Mens erger je niet). We zijn heel fanatiek in dat spel met wat meiden uit de klas :p

    We hebben net 2 uur geleden premiere gehad van onze voorstelling "Little shop of horrors". Dat was ontzettend leuk, vooral om het eindelijk met een publiek te spelen en reacties te krijgen.
    Ik speel samen met 3 anderen een groepje hoeren die de hele tijd rondhangen rond de winkel en de koortjes zingen.
    Met een publiek in de zaal hebben wij mensen om mee te flirten enzo.
    Niet iedereen vond het goed gaan, maar we hebben niet zo heel veel tijd gehad en bijvoorbeeld alle dansjes deze week in elkaar gezet. En als je daar aan denkt vind ik toch dat we het goed gedaan hebben!! :)

    Dat was de update voor vandaag. (Engels woord pap)

    xxx

  • 18 April 2008 - 20:52

    Pap (¡Á Gr©ªt):

    Dat 'update' een Engels woord is, dat was me bekend. Maar je hebt gelijk: ik spreek met binnenlanders liever binnenlands. Buitenlands kan ik altijd nog met buitenlanders spreken. Daar zijn er genoeg van. Er is zoveel binnenlands (en binnenlânsk)dat we lang zoveel buitenlands niet nodig hebben als er door velen gebezigd wordt.
    Lekker, dat het nu al mooi weer is. Hou dat even vast; een dag of 10 of nog langer.
    O ja, er komt dus passende werkkleding aan voor de musical.

  • 18 April 2008 - 20:54

    Pa:

    Daar is dus wat fout gegaan, helaas. Er moest een 'is niet gelijk aan'-teken staan en dan het woord 'grøt'.

  • 20 April 2008 - 08:28

    Zipp:

    pap > grøt

    Zoiets??? Ik weet het, pap is karton, dat is wat taai door de grøt. En pap is ook een man met een baard die morgen deze kant op komt, waarop ik me heel erg verheug!

    Gisteren hebben we de hele dag buitenactiviteiten gedaan, alle internaten tegen elkaar. Ons arme internaat werd vertegenwoordigd door 4 meiden tegen de andere internaten met zo'n 8 tot 10 leerlingen, maar we zijn mooi wel 2e geworden met z'n 4en!! :o :)

    We hebben de ronde steltenlopen glasrijk gewonnen en mijn zakloop talenten zitten er ookm nog steeds lekker in!! :p Kijk ook maar bij de foto's. Ook moetsen we een estafette lopen, op dat moment waren we nog maar met 3, dus heeft Cathrine, een ontzettend sportief meisje, 2 etappes gelopen, heeft Anne Sofie nog nooit zó hard gerent en heb ik het laatste rondje alle gegeven in een rond rond de school. De laatste van internaat 5 was al halverwegen haar rondje rond de school toen ik begon, maar ik heb haar mooi ingehaald!! :)
    Voor actiefoto's kijk dus hierboven.

  • 20 April 2008 - 14:43

    Pap Of Zo:

    Hé, maak het even ingewikkeld, zeg! grøt = pap = karton Wie kan het nog volgen? Hou het maar gewoon op die man met die baard, die zich er ook heel erg op verheugt om morgen jou te zien en jouw woonomgeving van al weer 8 maanden en alle mensen die daarbij horen.
    Vandaag op Nl.3 weer een prachtige Noorse jeugdfilm gezien: ulvesommeren. Het speelt zich af in de buurt waar Runa vandaan komt, een grandioos bosrijk natuurgebied, met wolven en zelfs beren. Maar, zoals de titel al zegt; het ging om de wolven. Als je die film te pakken kunt krijgen: Kijken! Wat een schitterende beelden!
    Vi sees i morgen / tot morgen / oant moarn / .....

  • 21 April 2008 - 11:44

    Hadewichje!:

    Nou, gefeliciteerd met al je overwinningen van de laatste tijd hoor!!
    Eerst de quiz van je pa en nu ook nog (bijna) van de hele school gewonnen met al die sprotieve godoetjes!! :O

    (K)

  • 22 April 2008 - 10:09

    Hallootje!:

    Dag zusjelief!
    Leuk he, London! Allemaal herkenningsfeesten. De st Paul van Mary Poppins en het station van Harry Potter en Abbey Road! Lache man! En heerlijke Jack Sparrow, ik heb deel 3 ook gekocht en ze laatst weer allemaal gekeken...heerlijk!

    Is die papa veilig aangekomen? Met enorme koffer! Ja daar kan een hoop mee in terug. En heb je je nieuwe kostuum al gepast? De jarretels kon ik even niet meer vinden ;)Maar het gaat dus om een horrorstuk? Ik dacht al dat jullie Moulin Rouge gingen spelen ;)

    Veel plezier met pap. En om het nog ingewikkelder te maken ben jij regelmatig het zout in de pap he (insiders only) <-- Ik kan ook Engels!

    Kuskes!

  • 22 April 2008 - 16:47

    Bette:

    Ha die Zipp en Bart!
    Nog steeds mooi weer geloof ik? Genioet er maar van. En Ulvesommeren heb ik opgenomen. Nog niet gekeken, weet niet of het er nog van komt voor vertrek. Maar je hoeft 'm dus niet in Noorwegen te gaan zoeken.
    Dag!
    Bette

  • 01 Mei 2008 - 19:48

    O+O Te O:

    Hoi Zipp!

    Lekker even er tussenuit geweest; gevaren op de Rijn tot Koblenz.
    Mooi weer gehad; lekker gegeten en veel leuke plaatsen bezocht.

    Heb de je kaart ontvangen?

    Midden augustus gaan we nog een keer, maar dan de Moezel op naar Bernkastel.
    Die streek is ons nog goed bekend uit vakanties van de jaren 70 toen wij nog een jong gezinnetje waren.
    Wat is het afgelopen jaar snel gegaan, voor jou en voor ons.
    Wat heb je veel gedaan en meegemaakt en .....geleerd.

    Over een paar weken ben je weer volledig Hollandse; kun je weer gewoon Nederlands met een A'foorts accent praten ( als je dat niet verleerd bent).

    Tot spoedig ziens, heb een leuk afscheidsfeest en ... hou het droog!

    Daag! O & O te O

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zippora

Lekker genieten van een nieuwe reis met nieuwe avonturen, nieuwe mensen, nieuwe lessen en nieuwe liedjes en nieuwe inzichten!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 32965

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 24 Januari 2012

Toronto

20 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: