Etentje en wat extra dingetjes - Reisverslag uit Hylkje, Noorwegen van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu Etentje en wat extra dingetjes - Reisverslag uit Hylkje, Noorwegen van Zippora Tieman - WaarBenJij.nu

Etentje en wat extra dingetjes

Door: Zippora

Blijf op de hoogte en volg Zippora

26 Januari 2008 | Noorwegen, Hylkje

Hallo allemaal!!

Ik heb de laatste tijd wat minder geschreven dan eerst, maar dat betekent niet dat ik niet aan jullie denk hoor!
Ik ben druk bezig met vanlles en nog wat.
Ondertussen wordt ik bijna elke week wel 2 keer gevraagd op Zippo te rijden. En ik heb ook nog Valgfag paardrijden, dus ik ben er maar druk mee. Maar ik vind het erg leuk weer zoveel te rijden.
Ik ga straks weer, het is op het moment alleen ineens heel donker, dus ik wacht even tot het overgedreven is. :p

Gisteren hebben we een heel gezellig etentje gehad met internaat 1. We vonden het tijd voor een gezellig avondje thuis. We hebben nacho's met gehakt en kaas en een hele boel lekkere groente.
Guri en Anne Sofie hadden de huiskamer gezellig gemaakt met kaarsjes en de tafel mooi gedekt. We hebben het echt heeeel gezellig gehad!
Na het eten hebben we een soort Noors Party&Co gedaan. Met kennisvragen (lastig voor mij:p) maar ook met uitbeelden en liedjes fluisten. En ook met tekenen zonder de kijken en met kleien. Dat was echt ontzettend leuk!!

Morgen ga ik eindelijk weer skiën! Afgelopen 2 weken ging het niet door, te veel regen en de weinig sneeuw. Dus morgen wordt pas de 2e keer. Ik heb er weer heel veel zin in.

En maandag komt Sivan weer terug!! Ik heb heel veel zin haar weer te zien. Ze is na de herfstvakantie niet meer op school geweest en ik heb haar gemist. Het zal wel raar zijn als ze er ineens weer is, want ze heeft zó veel gemist en wij hebben elkaar allemal veel beter leren kennen en hebben in de tussentijd vanalles meegemaakt.
Ik hoop dat dat haar niet te veel in de weg zit en dat ze gewoon de rest van het jaar blijft. :) Marja eerst nog maar eens zien of ze écht komt maandag.

(Zo het is goed dat ik gewacht heb met paardrijden, want op dit moment lijkt het ineens ver te schemeren en hagelt het zo hard dat we de overkant van de fjord nog maar vaag kunnen zien :o)

Ik ren nu snel naar school, er is cake daar!! :)

Tot snel!!
xxx Zipp

  • 26 Januari 2008 - 16:58

    Hadewichje!:

    hooooi Zip!
    Klinkt gezliig daar zeg ^^ Maar hier ist ook ezellig hoor :P (A) Naja zonder jou is t natuurlijk wat minder, mar ik mep me er door heen ! ;)
    Leuk dat Sivan weer terug komt! Hoop dat t weer helemaal goed met dr gaat.. :)

    was ff een kort beruichje maar j, gewoon heel vaak een kort berichtje telt vat even veel al een helel lnge hea... :p

    Kuzz Hadewichje!

    P.s. beetje loos berichtje was dit wel, maak t uit? ;)
    (K)

  • 26 Januari 2008 - 19:13

    Bette:

    Ha die Zipp! Ik schrijf dit bericht vanuit de bibliotheek van Amsterdam, die echt gigantisch is: zeven verdiepingen boeken, CD's, DVD's, computers, zitjes studeerplekken, een leesc'fé, een restaurant en een theater. Én een piano in de hal met een bordje erbij: ervaren spelers: ga je gang!
    Er was vanmiddag een open poëziepodium (als je terug bent moet je beslist een keer meedoen) en Died is nu op de afdeling bladmuziek, dus die is wel even zoet. We kunnen hier tot tien uur vanavond blijven, de bieb is elke dag tot zo laat open. Ik zit achter de internetcomputer, met uitzicht op de jeugdafdeling beneden mij, ik zit dus op een soort balustrade, met uitzicht op een meer dan levensgrote(?)krullevaar: prie-taliloe!
    We hebben net wokschotel gegeten op de zevende verdieping, met uitzicht over donker Amsterdam.
    Morgenavond even bellen?
    Doei!

  • 27 Januari 2008 - 17:08

    Zip:

    JA gezellig hoor! Bel maar!! ^^

    Ik vandaag voor de 2e keer op ski's gestaan en ik heb kennelijk écht talent:p We zijn eerst 3 km geleidelijk aan naar boven gegaan. Een heel mooi skiepad en een hoop gezinnen met kleine kinderen die me in het begin allemaal voorbij scheurden :p Maar na een tijdje ging het heel goed en waren we zó boven. Het was onwijs mooi, kijk maar op de foto's die ik straks toevoeg. Er lag echt heel veel sneeuw, ik geloof niet dat ik ooit zoveel sneeuw heb meegemaakt. En Runa moest daar erg om lachen...
    De terguweg begon moeizaam. Die ging namelijk naar beneden en het remmen ging nog niet zo heel goed, dus ik heb me een paar keer gewoon languit in de sneeuw gegooit. Maar het eerste stukje begon ook meteen heel stijl, dus dat was gewoon ook een beetje te moeilijk en een beetje eng.
    Later ging het geleidelijker en ging het remmen ook heel goed. Ik heb in ieder geval niemand geraakt en mezelf niet meer omver hoeven gooien.

    Het allerlaatste stuk was echt het allerleukst. Daar ging het een aantal keer vrij stijl naar beneden en die heb ik toen ook in volle vaart genomen en meerdere keren. Vooral de laatste keer ging heel erg goed, die helling was de stijlste en met een bocht erin en ik had heel veel ruimte om lang uit te glijden, dus ik kon heel hard.
    Ik zet van een van de hellingen een filmpje bij de foto's. (De houding daar was nog niet aan gewerkt, maar dan kun je me in ieder geval in actie zien, dat leek me wel leuk)

    Deze keer was ik alleen met Runa en was de rest op de piste gebleven, maar volgende keer gaan we met z'n allen langlaufen geloof ik en maken we ergens een vuurtje en braden we worstjes enzo... mjum jum :)

    Tot blogs!!
    Zipp

  • 28 Januari 2008 - 15:37

    O & O Te O:

    Hoi Zipp !

    Op de plek waar wij nu zijn is het min 17 graden.Samen kijken we in de diepvriezer om te zien wat we gaan eten.

    Afgelopen zaterdag hebben wij bezoek van de vier Bossenaren gehad, ter ere van oma's verjaardsag (24 jan).
    Joris doet niets anders dan lachen en dat heeft enorme gevolgen: iedereen ligt in een deuk.
    Prachtige foto's gezien en gemaakt; fijne dag was het.

    Jouw foto's waren ook mooi, maar die koprol in de sneeuw was er niet bij.
    Doe je die nog een keertje over?

    In het atelier van oma wordt hard gewerkt aan "jou met microfoon" met wilde lange haren, maar die ben je intussen kwijtgeraakt.

    We zijn nu pas de buikgriep echt te boven, maar als we jouw foto's in de sneeuw bekijken krijgen we meteen weer zo'n grieperig gevoel.
    Daarom sluiten we nu maar gauw af.

    Groetjes van
    O & O te O


  • 29 Januari 2008 - 10:27

    Bette:

    Min zeventien? Dat is gevaarlijk. Een tante van mij is vastgevroren toen het buiten min zeventien was. Mijn vader heeft nog geprobeerd haar los te trekken, maar zonder sukses, ze moest blijven staan tot het ging dooien. Dus denk erom O en O te O: laat nooit te lang de vriezer openstaan, voor je het weet zit je vast.

  • 29 Januari 2008 - 14:06

    Joram:

    HAAAAAAAAAAAAI

    Heb eindelijk een paar foto's naar je gemaild. kon er maar een paar doen. ik stuur er nog wel een paar binnenkort.
    hoop dat je t mooi vind.

    We hebben zaterdag de housewarmingparty gehad. was bijna 30man. btje vol maar dan heb je t wel gelijk maar gehad. nu jij nog.

    wij halen de -17 graden niet mam en O&O te O, we moeten de vriezer maar wat vaker open doen.
    daar denken we pas aan vlak voor dat we gaan eten. en dan is het vlees zo lastig te braden heh. haha
    beginnersfoutjes.

    Zippp, ga zo door daar.

    Kusss

  • 31 Januari 2008 - 16:42

    Pa:

    Hallo Zipp,
    Eindelijk, eindelijk doet mijn computer weer waar die voor betaald wordt (of is geloof ik)!!!!! Dus meteen je nieuwe verhaal gelezen en de foto's bekeken. Ze zijn weer mooi. Dat eten, met al die kleuren, ziet er erg lekker uit, Zip på ski ziet er lekker stoer uit en dat ingesneeuwde huisje is bijna idyllisch. Ga zo door met foto's maken en op je site zetten en natuurlijk ook met skiën, paardrijden als het niet hagelt en andere leuke dingen doen. Inmiddels heb ik de vliegreis naar jou geboekt. Nu nog uitzoeken of we er een dagje of enkele dagjes uit in kunnen plannen. Ik heb er zin in. Kyss og klem

  • 01 Februari 2008 - 10:10

    O&O Te Bhv.:

    Ha die Zip! We zijn begonnen met foto's kijken. Wat maak je leuke plaatjes! Er ligt daar wel erg veel sneeuw, zeg. Dat je aan het skieën bent gegaan, wisten we al doordat je Pa een smsje kreeg, toen hij bij ons zat te .....eten. Je bent mooi bezig geweest, begrijpen we. wie laat zich nou expres met ski en al omvallen! Bij het hard naar beneden skieën dat we op televisie zien een enkele keer, mag dat helemaal niet. Veel te gevaarlijk. Maar ja, in Noorwegen gelden zeker andere regels? We zijn met je Pa naar Mirjam geweest, haar eigen kamer(s) bekeken, ter ere van haar verjaardag. En met z'n 7en bij een Chinees gegeten daarna. Zo doen wij ook nog wel eens wat. Ga jij door met het naar je zin hebben, met schrijven en foto's maken! veel liefs van je Opa en van mij te Bhv.

  • 01 Februari 2008 - 10:14

    Oma:

    Bij het nalezen zie ik dat ik een foutje heb gemaakt. Er had moeten staan "we hebben daarna bij een Chinees gegeten". Sorry. Daaaag!

  • 01 Februari 2008 - 11:05

    Zipzip!!! :

    WHOEJ!!! We hebben het in de les net over onze klassenreis naar London gehad. Het wordt zoooo leuk!
    We gaan naar iets van 5 musicals. Bijna elke avond wel een. Een aantal staan al vast en een aantal mochten we stemmen uit een stapeltje andere musicals, onderanderen "Les misèrable", "Grease", "Billy Elliot" en "Phantom of the opera".

    Ik moest het gewoon meteen vertellen! Nu snap ik ook dat we maar een weekje gaan, want dan is het reisgeld ook wel op!
    Waar ik ook achter ben gekomen, is dat de musical Wicked nog steeds draait. (Daar ben ik vorig jaar op examenreis in London heen geweest) Ik ben nog steeds helemaal verliefd op die musical en als het kan ga ik daar ook nog een keer heen.

    Haha, ik kan niet meer wachten, we werden er allemaal helemaal hyper van!

    groetjes maar weer!
    Zipzip

  • 05 Februari 2008 - 13:36

    Bette:

    Klinkt leuk allemaal zeg! Wij zijn net in Praag geweest zonder iets van de (binnen)stad te hebben gezien en zonder een woord Tjechisch te hebben hoeven spreken. Allemaal Nederlanders daar, die ons 's avonds meenamen naar een heerlijk Italiaans restaurant. We moesten wel zelf voor onze musicals zorgen. De Nederlandse kinderen daar weten nu dus ook dat je niet naar buiten moet gaan als het min zeventien is.
    Hier is dat momenteel niet aan de orde: het regent en het is een graad of 8 boven nul. Slap winterweer, geen greintje aan. Tot de volgende keer!

  • 08 Februari 2008 - 20:24

    Zipp:

    Lieve lieve mensen,

    ik moet zeggen, ik ben een beetje teleurgesteld in jullie reactie vermogen hoor...
    En m'n postvaak staat er ook al een poos nogal leeg bij...

    Ik spreek iedereen ook zoveel, zeker nu ik een laptop heb, niemand heeft me nog iets te melden :p en ik beleef maar door hier! IK beleef van alles.
    Zal binnenkort een nieuwe verhaal schrijven over deze en volgende week, we hebben namelijk speciale project weken.

    Dat dus snel!
    xxx Zipp

  • 09 Februari 2008 - 21:01

    Pa:

    Lieve Zipp,
    Je beleeft wat af!! Ik hier ook hoor: een preek voor Aswoensdag maken, nog een preek maken voor zondag, morgen drie mensen dopen, vis bakken, lekker door de zon fietsen, Harry Potter deel 6 uitlezen voor de 2e keer, met de auto helemaal naar Nieuwe Gein ..... en terug. Er wordt hier heel wat beleefd. Heel goed ook om je reactievermogen (graag aan elkaar geschreven) op te voeren. M.a.w. het is momenteel een beetje gewoontjes. Dat kan je zo hebben. Ik doe wel van alles, maar niets om over naar huis te schrijven; ook niet naar jouw huis. Of het moet die nieuwe variant van witlofsalade zijn: met ananas en sesampasta - zalig! - maar die zal aan jou wel niet zo besteed zijn. Ze zullen in de Spar in Hylkje wel geen sesampasta hebben bovendien. Bijna net ze buitennissig als hagelslag!
    Ik kijk wel regelmatig of er weer een nieuwe reactie op je blog staat, want dat vind ik nog steeds leuk om te lezen. Als er iets te reageren is - en dat was dus nu het geval - dan reageer ik daarop.
    Hier lijkt het wel april, zo warm en zonnig is het. Hoe is dat bij jullie? Kan er nog geskied worden in de buurt? Of moet je dan inmiddels naar Lapland?
    Ik heb wat gekeken naar mogelijkheden voor uitjes rond Bergen en in het bijzonder een boottocht, maar dat heeft nog niet veel opgeleverd. Eerst maar eens naar dat verkeersburo.
    Meer heb ik gewoon even niet te melden. Het spijt me voor je. Maar ga alsjeblieft gewoon door met beleven, maar ook met verhalen en foto's daarover op je blog zetten.

    Kyss of klem fra faren din

  • 10 Februari 2008 - 16:29

    Din Mor:

    Kyss of klem? Waarom niet gewoon allebei?
    Og ja, voutje moet kunnen...
    Nog geskied vandaag? Hier is het inderdaad net lente, zelfs Olivier heeft het voorjaar in zijn bol en wil spontaan naar buiten. Ik eigenlijk ook wel, maar WK schaatsen. Ook leuk. De Noren doen het minder goed dan wij. Wel leuk dat ik dankzij jou nu weet hoe je hun namen uitspreekt (al is weten nog iets anders dan doen). Tot bellens vanavond.
    P.S. Wij eten pinnekjott (met srteepje door de o, maar dat heb ik niet bij de hand), dus jij blij dat je daar zit, het hele huis ruikt ernaar).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zippora

Lekker genieten van een nieuwe reis met nieuwe avonturen, nieuwe mensen, nieuwe lessen en nieuwe liedjes en nieuwe inzichten!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 32986

Voorgaande reizen:

21 September 2011 - 24 Januari 2012

Toronto

20 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: